Jump to content

Våpen i samfunn , på lager eller i heimen .


olav

Recommended Posts

Jeg ble kontaktet i dag av et medlem i Norsk Våpeneierforbund som ville vite om jeg hadde hørt noe om det som foregår i Stortinget der hvisse politikere nå leker med tanken på å legge alle sivile våpen på lager samt registrere de militære våpen som finnes . Jeg vet jo ingenting om saken men kanskje styret I Nosj vet . Dette er en stille debatt som har pågått i de siste 15 årene minst og som antagelig Bråthen har skrevet om i Våpenjournalen .

Bare tanken på lagring ryster meg i mine demokratiske innvoller og jeg vil gjerne vite hvem disse politikerene er og hva vi kan gjøre med saken , valget er jo over og det er fire år til neste så vi kan ikke gjøre noe med det unntatt med kommunevalgene da .

Hva sier Nosj? ER dere informert om saken? Og er dere villige til et samarbeid mmed Norsk Våpeneierforbund? Hvis det er grunn til det må vi samles om et felles mål og angripe dette på rette måten . I Frankrike er det noe på gang og 150000 skyttere og jegere har protestert i gatene uten hell og norske media har vært tause om saken . I England demonstrerte 50 000 håndvåpenskyttere i gatene i London uten at det hjalp .

Så det nytter ikke med fakkeltog eller plakater, så hva gjør vi i verste fall . Gjem unna det du kan sa representanten fr NV men det er jeg ikke enig i . Det er det samme som å gi opp .

Link to comment
Share on other sites

Det er nok ikke fullt så galt som de du har fått fremstilt. Men det har blitt diskutert opp og ne og i mente i tråden "ny VåpenLOV"

 

Justisdepartmenetet har tatt et innitiativ til å revidere våpenloven. Snetral lagring er et av mange punkter man har satt opp på agendaen for å se på.

Personlig finner jeg det høyst usannsynlig at dette blir gjennomført.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hva ett valg skulle ha å si angående dette.

 

Mener blyforbudet kom under en Høyreregjering, og tror neppe ei regjering men FRP har noen betydning i så måte.

 

Har heller aldri sett at FRP har ytret seg noe særlig om dette eller andre regler angående våpen.

Er mere redd for at det stikk motsatte skjer, med den glede FRP finner i å komme med stadige nye lovforslag.

 

Bortsett fra dette synes jeg hele saken er urealistisk, men siden mange urealistiske lovforslag har blitt gjennomført de siste 20 - 30 år, så forbauser intet meg.

 

Desverre har vi politikere og tjenestemenn/kvinner i Departementer som skaper fobier blandt befolkningen, og i de siste åra har dette vært tilfelle angående våpen.

 

Selv synes jeg saken er helt på jordet.

 

Skal private våpen inn i flere sentrale lager, så hvilken sikkerhet ligger i dette?

 

Tenk på alle de som må kjøre til og fra disse lagre med våpen, kanskje gjennom tett befolkede områder.

Nå er det nå ganske sikkert at alle våpeneiere ikke har kjøretøy heller, da må de leie drosje, eventuelt ta offentlige rutebiler for å frakte sine våpen til og fra ett lager.

 

Var det noen som nevnte Sikkerhet??

Link to comment
Share on other sites

Et sentralt lager for sivile våpen ville være et yndet mål for kriminelle på jakt etter en enkel og grei måte å få tak i en haug våpen på.

 

Hvem skulle i tilfelle vokte et slikt lager? Heimevernet? Som da må løpe så fort beina bærer dem til sitt eget lager og hente ut sine egne våpen hvis det skulle skje noe som gjør at sivilvåpnene må forsvares.....? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...