Jump to content

kva type ammo brukar dere i ruger 10/22?


offshoremann

Recommended Posts

He akkurat kjøpt en brukt Ruger 10/22 carabine med dempar,og den er ganske kresen på ammoen.. he prøvd cci standard(nokonlunde)cci sub(funka veldi bra)eley target(dårlig)winchester super x target(funka veldi bra) og skal prøve fleire typar ettekvart!

Kva type bruker dere andre med ruger 10/22?

Link to comment
Share on other sites

Har en gammel en av sorten, og den fungerer med det meste. Presisjonen er en annen historie. Kjenner mange andre som har sorten også, og det ser ut som det er ganske individuelt hva de fungerer best med. Det min definitivt ikke liker er Eley, uansett variant. Tror det har med kulefettet å gjøre. CCI og Federal i standard hastighet driver fint, CCI sliter med stor spredning. Federal og Remington High Velocity både driver og samler bra. Remington Viper og Yellow Jacket + CCI Stinger sprer som en middels hagle. Absolutt beste resultater både på drift og presisjon har jeg fått med RWS Standard, men den er litt i raskeste laget for demperen.

Får se hvordan ting utvikler seg når jeg skifter til Volquartsen løp/kikkertskinne og Timney-avtrekk i løpet av vinteren :wink:

Link to comment
Share on other sites

jeg har en ganske ny ruger med a-teck demper, halvauto med synth stokk. testet for noen dager siden 9 typer ammo i den.. winchester t22 funket ikke i den. hang seg mellom hvert skudd. men tålig fine samlinger.

de to beste patronene var winchester subsonic og like bak kom cci standard. gikk helt stille den også, med hull i hull på 22,5 meter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...