Jump to content

Hvor høye ringer må man ha?


Jonas.L

Recommended Posts

Er det noen som hvet hvor høye ringer jeg må ha på en Remington Tactical for og ikke se rett i demperen?

Skal bestille en Reflex 8 og montere på pipa,men jeg har en VXIII 6,5x20x50 og jeg har ikke veldig lyst til og

se rett i ræva på demperen? Løpet er 20" og og dette blir satt i en AICS 2.O. så jeg tåler litt høyde.

Tipper det er medium,eller high.

Takk for svar på dette hvis noen kan hjelpe meg.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Tipper at du ser den nedre delen på demperen selv med høye ringer. Reflex'en er jo tykk. Om du ikke skal se demperen i kikkerten, som ofte er en fordel så ville jeg gått for en langt tynnere demper. Alm IMS eller tilsvarende tykk kan jo være en fordel.

 

Jeg hadde selv høye ringer på min Rem700 og 6.5-20x50 Conquest, og jeg så irriterende mye av min Hausken demper (som jeg mener å skal være omtrent like høy som en Reflex). Dette så man spesielt godt på revjakt da det begynte å bli dårlig lys, da kikkerten ble med grå med demper, enn uten. Ellers gikk det greit.

Link to comment
Share on other sites

Takk for respons.

Problemet her er at jeg er litt usikker på hvor mye bank jeg kan gi de andre demperene.

Jeg lager en rigg som skal tåle ganske harde turer. Toppjakt og reinsjakt siden.

Har fått inntrykk at de fleste demperene sitter litt "tynt" og en smell kan gjøre dem skeive.

Er det andre som har smalere dempere som ikke bygger like mye fremover eller utover?

 

Mvh

 

Jonas L

Link to comment
Share on other sites

Hva er diameteren på den Reflex demperen?

 

Med min rifle med samme løp som du har, med en A-Tec TMM-4 (Ø49,5mm), ser jeg ikke demperen i en NF 5,5-22x50 selv på laveste forstørrelse. Jeg har 1" medium Badger ringer. Er du i tvil går du for 1,25" ringer.

 

-T

Link to comment
Share on other sites

Hadde planer om og ha 20Moa skinne. Riggen er ikke bygd enda,men bestillingene er sendt.

Litt usikker på dim på Reflexen men Tetanus bruker High ringer "1" og da trur jeg at jeg at det går.

Liker ikke at riggen skal se ut som Eifeltårnet så jeg ønsker selvfølgelig og presse dette ned så mye

som mulig.

Jeg har sett på Saueren din Poacher og det som beskriver forholdene der måles vel i F...hår.

Det er noe av det tighteste jeg har sett :)

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg snakket med Jakt og friluft og de mente at low ringer ville holde.

Trur mere på Tetanus og Roe så nå har jeg bestilt NF ultralight 30mm medium "1"

og NF M700 20"Moa short.

Brukte linken fra Roe og dette kom på 320$. Trur det var uten fradrag i USA. 1836,-nok for alt med shipping.

Håper ikke tollen får kloa i disse.

Takk for hjelp gutta. Prosjektet mitt er nå igang:)

Jaktfall selger "bare" ringene for 2680,-så her er det penger og tjene ja.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...