Jump to content

Jaktjakke uten glatt innerfor?


riflejakt

Recommended Posts

Med pustende, mener du membranjakke, vindtett fleecejakke, eller hva slagstype jakke er du ute etter? Er lydløshet viktig, eller er beskyttelse mot elementene prioritert?

 

Er det membranjakke du mener kan jeg i hvertfall anbefale Härkila Kebne. Den "glipper" ikke mot skuldra. Er vel heller i meste laget med friksjon på innsiden av den.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Kebne er ei god jakke, men ikke så lydløs som en kunne ønske kanskje. Siden jeg trives med Härkila og har god erfaring med de så er det da nærliggende å anbefale Racoon. Den virker å være omtrent så lydløs som en får ei membranjakke og har ikke løst innerfor. Den koster dog skjorta :wink:

 

Det finnes sikkert masse annet som funker også.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg har ikke brukt jakt jakkene til Bergans, men ei vanlig allværsjakke på jakt i flere år, uten noen form for problemer med at den "glipper" når jeg legger an børsa.

 

Jeg synes også at dermizax'n er en bedre membran enn Gore-Tex, med tanke på puste egenskaper.

Link to comment
Share on other sites

Har flere jakker med membran, bergans, tre typer av Langvind, og Herkila Kodiak.

Alle er lydløse.

Bergansen er den jeg liker dårligst med tanke på lommer, den er også den jeg blir mest våt i av disse.

 

Langvind er lette jakker med bra løsninger på lommer etc, men slitestyrke er minuset der, til gjengjeld er de veldig lett og fin når det er varmt.

 

Herkila Kodiak er den jeg liker best, men det er kraftige klær som passer best når det er kjølig.

De har uten tvil de beste egenskapene i dårlig vær, og er bra polstret i skulder med lær.

Meget gode til skyting uten noe annet enn undertøy under.

Disse er selvsagt også dyrest, men en må betale for det som er bra.

 

Mitt råd er: Dra innom butikker og prøv klær, da finner en det en liker best selv.

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg trives med Härkila og har god erfaring med de så er det da nærliggende å anbefale Racoon. Den virker å være omtrent så lydløs som en får ei membranjakke og har ikke løst innerfor. Den koster dog skjorta :wink:

 

Jeg har Hærkila Racoon og anbefaler den på det sterkeste. Koster kanskje mye, men er etter min mening verd hver krone. Eneste jeg savner er lufting på buksa.

Den er lydløs, praktiske lommer, er mer formsydd enn mange andre og vanntett.

 

Jeg skulle egentlig kjøpe norrøna finnskogen, men ombestemte meg etter å ha prøvd hærkila racoon

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...