Jump to content

NightForce 12-42x56mm NXS Illuminated -MIL-DOT


Delta-09

Recommended Posts

Ja som dere ser. Er dette noe å satse på? Jeg veit ikke helt om dette kan være ett bra sikte. Eller om noen her har erfaring med den?

 

Jeg har ikke KJEMPE peiling på akkurat det her desverre, enda jeg er meget aktiv innen DFS. Men der bruker jeg ikke kikkert :) Og forresten, er det mulig å kjøpe på noe ekstra på dette sikte?

Link to comment
Share on other sites

Har bare gode erfaringer med dette kikkertsiktet. En fornøyelse å skyte på litt lengre hold. Jeg valgte CH1 retiklet på denne kikkerten og er fornøyd med dette. Endringen av lysstyrken på retiklet er litt tungvint, sammenlignet med andre merker. Den er også en anelse stor!

 

eriks

Link to comment
Share on other sites

Har bare gode erfaringer med dette kikkertsiktet. En fornøyelse å skyte på litt lengre hold. Jeg valgte CH1 retiklet på denne kikkerten og er fornøyd med dette. Endringen av lysstyrken på retiklet er litt tungvint, sammenlignet med andre merker. Den er også en anelse stor!

 

eriks

 

Takker for svar og litt erfaring. Er det kulebanekompensasjon på denne? Og hvordan vil en bushnell yardage pro bli i forhold? (med avstandsmåler og kulebanekompansasjon) .

Link to comment
Share on other sites

Nightforce har rykte for seg å være svært solide kikkerter. Optisk er de helt ikke jevgode med de store Europeiske merkene, men milevis bedre enn Bushnell. Du finner flere tester av dette på nettet. Jeg hadde en Elite 4200 6-24x40 før, og den kan ikke sammenlignes hverken optisk eller mekanisk.

 

Som allerede nevt, så er dette ikke en liten kikkert. Den er lang og tung. Samtidig er den så solid at du kan slå ihjel elgen med den og fortsatt skyte pene samlinger med den etterpå. Lys er standard på alle NF modeller og klikkene er bare helt herlige.

 

Jeg så litt på samme kikkert, men slo det fra meg da jeg ville ha en MIL/MIL kikkert. 8-32 og 12-42 fås bare med MOA klikk, men det ryktes at disse modellene kommer med MIL en gang i løpet av 2010.

 

Jeg har en NF 5,5-22x50 som jeg er kjempefornøyd med! Bare ikke kjøp den den i Norge, du kan spare mye på å kjøpe den fra USA.

 

-T

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...