Jump to content

Hva er paralaxe


chris3103

Recommended Posts

Jeg er ikke helt sikker på hvordan det skrives. Men uansett så var jeg så heldig og få et kikkertsikte til min 22lr (bsa essencial) men på Kikkertsikte så var det noesom het paralaxe hva er dette? og hvordan bruker man det man kunne justere det fra 10 -100 yards eller noe.

 

god jul

Link to comment
Share on other sites

Er ikkje så vanskelig å forstå kva paralellaksefeil er. Hold peikefingeren opp midt mellom pc-skjermen og eit auge, og lat det andre igjen. La fingertuppen være f.eks. rett under punktumet i logoen på kammeret.no på skjermen din. Hald fingeren heilt i ro. Når du no beveger hovudet til sides, vil du sjå at punktumet ikkje lenger ligg rett over peikefigeren. Legg no peikefingeren inn på dataskjermen, samme siktepunkt. Om du no beveger hovudet fra side til side, vil du sjå at fingeren og blinken ikkje flytter seg i forhold til kvarandre. Problem med paralellakse oppstår i kikkertsikter fordi trådkorset ikkje er i samme avstand fra auge ditt som det bilde du ser inne i kikkertsiktet av blinken. Kikkertsikta i dag har stor lysstyrke og vide okular og dette aukar risikoen for å sjå skrått inn i kikkertsiktet. Kikkertsikter utan paralellakse justering er justerte slik at mål på 100 meter er fokusert på samme plan som trådkorset. Dermed er dei utan paralellakse feil på denne avstanden. Når du kan justere eit kikkertsikte for paralellakse betyr det att du kan fokusere biletet av målet på samme plan som trådkorset. Dermed unngår du at biletet av målet og trådkorset ligg på ulik avstand frå auge ditt. Teoretisk burde alle kikkertsikte kanskje ha denne moglegheita, men i praktisk jagd på f.eks. storvilt er paralellaksefeilen ubetydeleg. Med denne justeringsmoglegheita ville selvfølgeleg ikkje eit zeiss sikte akkurat bli billegare, når du tenker på dei høge krava dei set til f.eks. værtetting. Dessutan, kor praktisk er det å byrja å justere på denne justeringa dersom det brått skulle by seg fram ein storbukk mellom grantrea? Konkurranseskyting blir noko heilt anna. Eg ser at nokre ikkje får avstandsmerkinga på kikkertsiktet til å stemme med kartet. Det kan være fordi okularet ikkje er heilt korrekt justert. Eller merkinga/ toleransar ikkje er av høgste kvalitet. Men når dei opplever att trådkors og bilete av målet er skarpt saman, ligg dei på samme plan, og dermed skulle muligheita for paralellaksefeil vere borte. Helsing firefire. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...