Jump to content

Hvor mye faller lapua mega på lenger hold?


kimveg

Recommended Posts

Som tittelen sier lurer jeg på hvor mye kula faller på forskjellige hold,

308 laupa mega 12gr med 43grain witavouri 140 ( dette er sikkert stavet feil, ikke le)

 

Jeg har ikke finni noe sted der det står så jeg trenger litt hjelp, lurer litt på dette da vi har vært på ettersøk der vi så dyret over en kjempe hogst, og ikke har peiling på hvor mye det faller.

Er det ikke noen tabeller for det,

Det ble skutt med en sauer i 308 med 47cm løp

 

Håper å få noe hjelp på dette, gjerne tips på hvor jeg kan finne info eller tabeller

 

Hilsen Kim Vegard

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo bruke PCB om du har utgangshastighet og finne det ut. Tror programmet ligger her inne på kammeret om du ikker har det. BC finner du på sidene til Lapua(eller muligens på esken),men at den detter en del er vel klart. Det kan man jo se på kula og lav BC. Om du ikke har BC så finner du det på wwww.lapua.com.

 

Når jeg ser at du sier at det langt over flata så vet jeg ikke hva du legger i det,men du må jo vite avstand for å beregne klikk du må stille.

Link to comment
Share on other sites

I hinehårde dager med øldrikk og svir gikk jeg på jakt med 308 i min slir... og i børsa hadde jeg Lapua Mega 150 grs av krutt brukte jeg N-140 og dosen var 44,5 grs.

 

innskutt på 100 meter "dead on" så flyttet jeg rådyr figuren til 140 meter og da har vi med en stygg skadeskyting å gjøre, treffpunktet satt rett i overgang Bein/bog men veldig lavt.

 

Mega har nok ikke den beste BC ford Sierra i samme kulevekt ga fortsatt et dødlig treff på samme blinken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...