Jump to content

Merkel SR1


WinchesterM94

Recommended Posts

Har brukt den i 9,3x62 men solgte den av samme grunn som du har funnet ut. Kjentes ut som et leketøyvåpen mellom hendene. Min hadde god presisjon og aldri et feilslag var fasiten etter de ca 300 skudda jeg skjøt med den. Og veldig lett å demonter for puss og det er ganske vesentlig med auto

Link to comment
Share on other sites

Har også en i 9,3 x62. Original bakstokk er altfor spinkel og i tillegg er den bygd på en slik måte at du får tommelen i nesa under rekylen. Har laget meg ny og kraftigere stokk, dette har forandret børsa totalt, er nå strålende fornøyd med den. Børsa er funksjonsikker og er godt egnet for den som reiser mye på jakt da den er lett å demontere og fjerne sluttstykket.

Link to comment
Share on other sites

Har og en i 9,3x62. Rundt 60 skudd så langt, egentrening og innskyting med forskjellige sikter, med/uten Hausken std. Skal ikke si noe særlig om presisjon ennå, det er mye begrenset av menneskelig faktor :) Noe av det siste jeg gjorde i høst var å prøve Oryx (hadde bare skutt jaktmatch tidligere). Da satt to skudd med 10 mm avstand, før O-ringen fremme i demperen blåste ut. Raskt fikset av Hausken på reklamasjon, men jeg har ikke fått skutt mer siden.

 

Mekanisk virker alt veldig bra. Håper rekylfjæren blir litt rundere i kantene med lengre tids bruk, for den gir skrapelyd når sluttstykket dras tilbake. Ellers går alt som det skal, lyddemper på og av uten justering av gassport. Treffpunkt flytter dog heftige 30 cm, det er vel pga slankt løp.

Forresten, inngangen til magasinbrønnen hadde noen skråflater til å lede magasinet inn, de var jeg ikke fornøyd med og filte manuelt til de ble runde og glatte.

Satt en forhøyer på kolben (fra blackpowderbags.com) og har ikke vært plaget av tommel-nese kontakt. Grepet lå veldig godt i hånden på meg, det var medvirkende til at jeg valgte denne riflen.

 

Lykke til med ditt valg!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...