Jump to content

Hvilke Leupold std. ringer til Howa M1500 Varmint Houge?


sirhitalot

Recommended Posts

Hei, jeg skal om en stund kjøpe meg en Howa M1500 Varmint (hogue) i .223 med et sikte i noe sånt som 6-24x50 (trolig nikon monarch) og leupold std ringer og baser. Jeg har forstått det slik at den bruker samme baser som Remington 700? Det jeg lurer på er hvilken høyde jeg må ha på leupold std. ringene for at kikkerten ikke skal komme i kontakt med løpet men likevel ha minimalt med klaring? Skal bestille dette til en bekjent i USA som tar det med neste gang han skal til Norge... Butikken har følgende:

STD SUPER LOW 1"

STD LOW 1"

STD MEDIUM 1"

STD HIGH 1"

STD SUPER HIGH 1"

 

Lurer også på om det er mulig å da benytte samme basene til min zeiss som står på en browning a-bolt .30-06 (SS) eller om noen av de extended variantetne passer? Eller er det så stor forskjell at jeg uansett må flytte på ringene på siktet?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har medium ringer til min howa med standard løpsprofil og jeg har en Conquest 3-9x50 på og klaringen er slik at det akkurat går et A4-ark mellom løp og objektivet. Men jeg måtte shimse litt for å få klaring :mrgreen: Så jeg tror du bør gå ett hakk høyere hvis du skal ha tykt løp

Link to comment
Share on other sites

Jeg har medium ringer til min howa og jeg har en Conquest 3-9x50 på og klaringen er slik at det akkurat går et A4-ark mellom løp og objektivet. Men jeg måtte shimse litt for å få klaring :mrgreen:

allright, akkurat et slikt svar jeg er ute etter :D Har du da på butler creek? annen linsebeskytter?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Howa varmint med Bushnell 3200 10X40. Med Butler creek linsebeskytter så er det vel 3mm klaring med medium ringer. Så du må nok på high eller super high. Ligger bilde av den på tråden med bilder av medlemmenes langholdsrifler.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har som LeivVidar en 1500 med normal løpsprofil. Brukte tidligere Leupold std, med medium ringer. Da fikk jeg såvidt klaring til pipa med en lang Bushnell 3-9*50 med BC. Med en kortere kikkert, Conquest 4,5-14*50, var det ikke plass til BC.

 

Jeg er ganske sikker på at du med tjukkere pipe må opp en høyde - iallefall hvis du skal ha på linsebeskyttere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...