Jump to content

grepsplater til ruger new vaquero bisley


Hedmarkingen

Recommended Posts

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i nettskjærte grepsplater til nevnte revolver, helst i kristtorn.

De jeg har på den nå er såpass glatte at jeg ikke tør å kjøre ladninger som er hardere en dette:

 

8 gr N320 bak 185gr swc kule.

 

Har ikke spesiellt lyst til å få hammeren trædd ned mellom tommel og pekefinger...

 

 

se forøvrig:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=38&t=29879

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke rekylen jeg har problemer med, det er heller det at grepsplatene er såpeglatte.

 

Her er iallefall data på rekylen:

Recoil Impulse in (lbs sec) 1.08

Velocity of recoiling firearm (fps) 11.54 ( 3.5 m/s )

Free recoil energy in (ft/lbs) 6.20 (8.81Joule)

 

http://www.handloads.com/calc/recoil.asp

 

Jeg kan helt fint skyte full fres ladninger i min Dan Wesson 357 super magnum.

 

http://www.youtube.com/watch?v=w-9-QCY-ipU

 

Mindre rekyl i denne, men den sklir som nevnt.

http://www.youtube.com/watch?v=7Bfx9ibdFvk

Link to comment
Share on other sites

Du leste vel dette også?

 

the numbers calculated here do not relate to "felt recoil". Felt recoil is different for each person, what is excessive for me might not be for you and vice versa. Due to the extreme possible variations in firearm design, grip design and people it will not give you a direct correlation from one firearm to another, for example a Smith and Wesson M29 with stock grips is going to have a far different felt recoil than a ported Ruger Super Redhawk using the same load. It will however give you a good idea how one load will feel compared to another in the same or similar firearm.

 

DW har forøvrig en svært lav kjernelinje. I utgangspunkt, var den faktisk så lav at konstruksjonen måtte gjøres noe om, da rekylen gikk for rett inn i hånden. Et SA grep "avlaster" rekylen noe med rullingen. Grep med mye friksjon fører ofte til ubehag. For egen del oppleves rekylen fra min 10" 454 med Pachmayr grep, mindre behagelig, enn fra 7,5"eren med glatt skjefte, selv om siste veier noe mindre og beveger seg vesentlig mer i rekylen

Link to comment
Share on other sites

Jupp

Enig med C Patron. Tror bisley grep og glatt overflate er veien å gå. Men kanskje grepet på "New" vaquero ramma er litt for smalt?

Går helt greit å skyte 300gr kuler i 11-1200 f/s med Everts .45 Colt bisley i allefall. Med de originale tregrepene.

Prøver du å holde igjen rekylen tror jeg du har kjøpt feil type revolver...

 

Grepene du ser etter heter "gunfghter grips" men de er altså for CAS skyting, slik som revolveren er bygd for.

Link to comment
Share on other sites

Du leste vel dette også?

 

the numbers calculated here do not relate to "felt recoil". Felt recoil is different for each person, what is excessive for me might not be for you and vice versa. Due to the extreme possible variations in firearm design, grip design and people it will not give you a direct correlation from one firearm to another, for example a Smith and Wesson M29 with stock grips is going to have a far different felt recoil than a ported Ruger Super Redhawk using the same load. It will however give you a good idea how one load will feel compared to another in the same or similar firearm.

 

DW har forøvrig en svært lav kjernelinje. I utgangspunkt, var den faktisk så lav at konstruksjonen måtte gjøres noe om, da rekylen gikk for rett inn i hånden. Et SA grep "avlaster" rekylen noe med rullingen. Grep med mye friksjon fører ofte til ubehag. For egen del oppleves rekylen fra min 10" 454 med Pachmayr grep, mindre behagelig, enn fra 7,5"eren med glatt skjefte, selv om siste veier noe mindre og beveger seg vesentlig mer i rekylen

 

ja, så klart!

 

Jeg skal iallefall prøve med griptape, har skaffet meg en rull med hvit anti-sklitape.. Vis det blir ubehagelig så er det jo bare å ta den av igjen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...