Jump to content

458 socom, 50 beowulf eller lignende


mar.j.kar

Recommended Posts

Jeg har lyst på ei børse til jakt og skytebane i et grovt lydløst kaliber.

 

Er det fortsatt mulig å få godkjent en søknad på disse kalibre?

 

Trenger tips ang de aktuelle kalibre - for å ta et valg hvem jeg evt skal gå for.

 

Hvilke kasser bør jeg ta sikte på å bygge på? - erfaringer...

 

Løpet, rifling osv.

 

Demper/hedempet - pris - muligheter?

 

Generelt kontaktpersoner?

 

Har noe våpen i kal 50 beowulf???

 

All info tas imot!

Link to comment
Share on other sites

Det går en tråd om ladninger og erfaring med 458 Socom. Der finner du en del fakta, priser på bygg, deler, kasser, ladninger og erfaringer.

Jeg har en socom selv og skal du primært bruke subladninger er denne å anbefale. Skal du derimot kjøre mest med maksladninger finnes bedre alternativ.

Det er et artig kaliber men noe fikkel med mating. Jeg bruker remington sevenkasse og KKC stokk. Jeg får gode hastigheter og presisjonen er meget bra med alt av kuler.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Etter diverse oppklarende informasjon fra bl.a 20mm cannon har 50 beowulf bortfalt. Socomen er mest aktuell. Pipe fra pacNor i min rem 700 (308) kunne være en plan der.

 

Når det gjelder demping er det selvfølgelig flere alternativer... Hva er mest aktuelt for 458 i underlyd?

 

Hvis man skulle kaste socom-planen for å gå for noe man kan jakte storvilt i underlyd er det vel kal 510 whisper som er det eneste. Veit ikke mer enn at dette er 338 lapua mag hylse, korta ned og pimpa opp. Litt mye arbeid med ladinga da kanskje. Og mer om og men på alle måter.

 

Tror jeg kan konkludere med at søknad på 458 socom blir sendt, ladeutstyr m.m. kjøpes inn når søknad er i boks. Samt pipe og demper. I mellomtiden setter jeg pris på hvis noen som leser dette har nyttig info om kaliberet eller skyting i underlydshastighet generelt.

 

Ladedata trenger jeg og.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...