Jump to content

Min første rifle!


Petter

Recommended Posts

Har hatt planer om å kjøpe rifle lenge nå, og endelig en dag fikk jeg et ganske bra tilbud :D

Har sett på Tikka i en stund, og en dag jeg var i lerduebanen var det en som hadde ei som han ville selge. Det var en Tikka T3 Lite i kaliber 308. Han hadde ikke skutt et eneste skudd med den så jeg regna med prisen ville tippe opp i mot 6-7 tusen :? Han tenkte seg om å sa jeg skulle få den for 5500, og da skulle jeg få med en jahti jakt kikkert 3-12x56 med lys og 100 nato skudd :shock: Jeg slo til med en gang og var godt fornøyd. Hadde bestilt meg kikkert tidligere så når jeg kom hjem, lå det jaggu meg en Meopta Artemis 4-12x50 med lys klar for å stå på ei rifle :D

 

Så nå skal jeg finne noen som vil sette på en demper, og selge jahti jakt kikkerten for en 7-8 hundre :D Godt kjøp? Ja, tror jeg vil kalle det for det :mrgreen: Hvilken demper bør jeg sette på :?:

Link to comment
Share on other sites

Du har gjort et kjempekupp, ingen tvil om det. Men jeg ville ha spart rifla for natoammunisjon. Tennhettene på disse er mye hardere, så i moderne rifler som ikke har så kraftig slagfjær som Mauser M98 vil du ofte oppleve klikk. Dessuten er Natoammunisjonen kjent for å være en løpssliter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...