Forskjell i tykkelse på Glock 21 og Glock 21 SF?

ktm250sx

Grepet er smalere og mindre. Mye av dødrommet bak magasinet i G21 er tatt bort i G21SF modellen.

Det var en stor overgang å gå fra en G17 til G21 pga tykkelsen på grepet. Jeg har relativt små hender, men med G21 ramma ligger pekefingeren mer riktig på avtrekkeren enn på G17. Du mister kanskje litt kontroll med det store grepet ved lange skuddserier, men det er bedre for presisjonen for min del. Klumpete i starten, men godt når jeg ble kjent med det.

Har ikke klådd på G21SF, men liker du hvordan den vanlige Glock ramma ligger i hånda di så er nok SF modellen bedre enn den store ramma til G21.

Når der kommer til søknaden din så tviler jeg på at det er viktig om du skriver G21 eller G21SF.

Sitert fra officer.com;

"The second design modification is the size of the grip frame. When I first handled a G21SF, I didn't immediately notice a difference, but when I had the chance to handle a G21 next to a G21SF side by side, the difference became obvious. This is definitely something you need to feel to appreciate. That 13 rounds of .45ACP fit into so comfortable a grip and one so slim is amazing to me. Part of the difference in size is easily observed when you look at the grip frame from the bottom. The dead space behind the magazine well is much smaller on the G21SF than it is on the G21. That isn't the only change, though there is also a noticeable difference in the thickness of the grip frame on either side of the mag well. If I'd had a set of calipers to measure the difference with, I'd report on exactly what it is. Unfortunately, I just have to say, "It felt thinner and was more comfortable in my hand." "

• 1 month later...