Jump to content

NBK - Norsk BassetKlubb på Dogs4all 2009


Skautussa

Recommended Posts

Denne helgen går Dogs4all av stabelen på Lillestrøm.

Her kommer noen bilder fra BHK sin stand, flere kommer i morgen.... da blir det nok mange Basset-bilder for da skal de i ilden :wink:

Lørdag:

oh5tag.jpg

 

igamfn.jpg

 

358tgcm.jpg

 

2hcqpsm.jpg

 

t5ip9g.jpg

 

w7mwrn.jpg

 

dvkmj4.jpg

 

x2th55.jpg

 

Eto og Dina

ictquh.jpg

 

Oversiktsbilde Hall D

f59kw8.jpg

 

Våre "naboer" (regner med å treffe Lykke her i moregen :wink: )

148q4o2.jpg

 

281uhck.jpg

 

Søndag:

 

BIR og BIM Basset Hound:

jzhfuw.jpg

 

BAN:

34ijsb7.jpg

 

BIR og BIM:

2cy5mcw.jpg

 

BBDG:

Dina fikk CASIB, det vare et følses ladet øyebikk....

14b564o.jpg

 

BIR og BIM:

Odin (en stram og kjekk veteran) og Dina

mlpiti.jpg

 

BFDB:

Fikke jeg desverre ikke med meg.... :(

 

Grand Basset Griffong Vendeen:

 

Vips var Tussa i ringen med en med masse pels.... :shock::lol:

23ku5i1.jpg

Ei tispe som ikke kjenet meg og som ikke var særlig komfertabel med ringen og settingen der....

Men dommer og jeg spillte på lag og brukte litt tid på henne og hun tødde litt opp faktisk.... hun fikk 2 røde sløyfer :wink:

nx1ir9.jpg

 

2ldf12x.jpg

 

6ztu7m.jpg

 

2elfs7p.jpg

Vi hadde da litt kontakt..... :wink:

2iau1ap.jpg

 

BIR og BIM

4vr6lk.jpg

 

PBGV:

24o7j8m.jpg

 

15cy5ph.jpg

 

mj1j6x.jpg

 

BIM og BIR:

116t3dt.jpg

 

Herlig :mrgreen:

feqkk2.jpg

 

Gruppe dømming:

2uhr7tx.jpg

Bassetene som var med her var BBDG,BH, BFDB, GBGV og PBGV

Desverre var det ingen Basseter som gikk videre her...... :(

 

Men det kjekke stramme "unge blå herren" BBDG'n som lyder navnet Odin, var også med i veteran klassen men gikk ei videre der heller.

 

Alt i alt en fin helg med masse hunder og folk....

Selv er jeg suuuper fornøyd med Dina, lille gullet.

Tenk, NV-09, det var stort...... :lol:

 

Og Eto har vært med begge dagene....hun har vokst enormt på dette....jeg gledere meg til å ta henne med i ringen i januar.... Høytalere og bikkjer som bjeffer er ikke skummelt lenger :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Gratulerer så mye med NV-09 Skautussa !!! For en opplevelse :D

 

Vil forøvrig bare legge inn en liten rapport fra min frue. Hun har i helgen vært på Dogs4All med den ene av våre fuglehunder, uten at det var noe å skrive hjem om... Vi har også tidligere i uka hentet hjem vår første drivende hund, nemlig en PBGV...

 

Poenget med historien er at hun var innom flere stander på showet, og da måtte hun selvfølgelig innom vår egen raseklubb innen stående fuglehund. Her var alle så forknytte og lite imøtekommende, og det var vanskelig å få folk i tale rett og slett :shock:

 

Videre måtte hun selvfølgelig innom vår nye rase, og avlegge Basset-standen et besøk. Her var folk så hjertelige og imøtekommende , at alt var bare en fryd :D Alle ville mer enn gjerne fortelle og forklare, og ikke minst lytte om vår nyanskafne, så man nesten kunne bli litt rørt...

 

Mener ikke å kritisere noen, men mener iallefall å rose noen når det er på sin plass !!! Vi er veldig godt fornøyd med våre første møter med vår nye rase, likeledes er vi også meget fornøyd etter møte med oppdretter. Etter å ha hentet vår nye valp, er vi selvfølgelig meget fornøyd med denne, men vi er også MEGET fornøyd med Basset-klubbens representanter, og hvordan de tar vare på interesserte og potensielle Basset-eiere. Fortsetter denne trenden, så trenger ikke Basset-klubben bekymre seg for videre rekruttering.

 

 

Mvh Knut

Link to comment
Share on other sites

Moro og se Tussa..

Ser oppdretteren min har gjort det bra, må vel finne ut hvilken hund dette er (de ser jo like ut alle sammen :oops: )

 

@Funnsjødalen

 

Jeg har samme oppfatning som deg.. etter at jeg fikk PBGV har alle vært imøtekommende og hjelpsomme, gleder meg allerede til Casper skal i ringen :D

Link to comment
Share on other sites

Artige bilder, og gratulere med flott innsats, ikke minst til Vinnerne! :D

 

Funnsjødalen; NBaK er veldig hyggelig, liten klubb, regner med du er innmeldt nå? :D Til helga er det drevprøver i Verdalstraktene, der skal mange dommerkandidater gå aspirantarbeider. Det er veldig hyggelig, siden det er skrikende mangel på (= ingen) bassetdommere til drevprøver i N-trøndelag og nordover. Men det er ting på gang! :D Og der er NBaK veldig støttende og bidrar veldig til både dommerutdanning, utstillinger og arrangement av drevprøver for bassets.

 

EDIT: Beklager om dette ble off-topic :oops:

Link to comment
Share on other sites

Svarer litt off-topic da :oops:

 

Joda, medlemskapet skal være greit nå.

 

Ønsker alle aspiranter lykke til, beundre alle jaktprøve-dommere som gidder å ofre egen jakt- og hundetrenigstid på å dømme andres hunder. Det står det respekt av !!!

 

Regner med, og håper, at Anita tar sitt siste elevarbeid denne helga :D

Link to comment
Share on other sites

Eto og Dina

ictquh.jpg

 

"litt" OT

 

Ser at Eto har samme bur som Casper hadde.

Vil bare fortelle deg hva som skjedde med det buret da vi var på Dønna. Casper er jo en villmann utav en annen verden :roll:

 

Han var plassert i buret som sto i gangen sammen med de andre hundene, men plutselig var han løs :shock: det viste seg at han hadde klart å rive istykker fronten på buret :evil:

da var det jo bare en ting å gjøre.. sett fronten mot en vegg.. men det tok ikke lang tid før han hadde revet istykker hele driten og buret var rett og slett revet i filler. Det var jo greit nokk, vi fikk låne buret til Thyra (hunden til dunkern), men når vi skulle hjem kom problemet.

Vi hadde satt buret slik at han ikke skulle komme seg ut (altså. tøyet var revnet på ene siden og framsiden). plutselig begynte han å harke slik han gjør før han kaster opp. vi fant ut at vi skulle stoppe, men det ble stilt så vi fortsatte litt til.... etter ca 30min begynte han å pistre litt og vi stoppet.. han måtte sikkert tisse...

da jeg åpnet bagasjerommet så jeg at han satt innerst i buret og nektet å flytte seg, da viste det seg at han hadde snurret halsen rundt den ene glidelåsen (som han hadde ødelagt) og kvalte seg selv :shock: heldigvis hadde jeg leathermanen i belte og fikk såvidt en finger mellom halsen og glidelåsen så jeg kunne kappe løkka.

 

Fikk skrekken for slike bur og kommer aldri til å kjøpe et slikt bur igjen.

 

Ville bare fortelle det til alle som har slike tøybur så dere er oppmerksom på det.. ønsker ikke at noen skal oppleve det samme som meg.

 

For å skrive noe "fornuftig" topic:

 

Gratulere Tussa og Dina. Dere imponerer, håper jeg får hilse på dine blå en gang ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...