Jump to content

Produsere kuler i diverse kaliber?


ATK

Recommended Posts

Har sett mye på kuler i det siste til diverse våpen og prosjekt. Utover 6.5, .224" og .308" er det noen fryktelige kulepriser for treningskuler for tiden. Det er nesten så jeg vurderer å lage kuler selv. Det ser ut til å være regningsvarende med unntak av blytilgangen som ikke er skrekkelig god for tiden. For 224 kuler koster blytråden jeg kjøpte ca 50 øre pr kule når jeg skal ha kuler på ca 55gr(må lage dier for å presse i diverse operasjoner først). Jeg lagde en testkule en gang hvor jeg rettet ut en 22lr hylse og fylte den med bly. Jeg lagde den gangen ikke neseformingsdien men jeg klarte å få rett diameter på kula.

Har tenkt på kaldpressede kuler til subsonic ytelsei diverse kaliber. Disse kulene måtte være kobberelagte som Berry og Rainer og av rent bly ellers. Igjen er det blytilgangen som er det største problemet. Forkobringen er en utfordring men overkommelig i følge en kjemiker jeg snakket med tidligere.

Om noen vet om kilder for rent, relativt rimelig bly er jeg takknemlig for tips. Jeg kjøpte en rull med blytråd fra Metallhuset i Bergen tror jeg det var. Ikke billig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...