Jump to content

The Riflemans Rifle


Stalker

Recommended Posts

Hei!

 

Har nettopp bestått jegerprøven og har kjøpt meg rifle!

 

Winchester Super Shadow M70 - Ganske stilig liten sak, dog med blindmagasin og i "tupperware",

men syns den ser stilig 8)

 

Har ikke fått prøvd den enda, da jeg venter på kikkertsiktet...

 

Lurer på om det er noen som har erfaring med denne rifla? Noen som kan korte ventetiden med litt feedback?

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Gratulera med ei kanon bra rifle. Har erfaring med w70 kompositt. den er presis og fin, samlar bra.

Mi er kamra i 30-06. Einaste eg kan utsetta på den er at når eg har fullt lada (5skot), er det så trangt at det er ikkje muligt å føra sluttstykket fram uten å lada våpenet. Og at det mangler hengsla i bunn på magasin slik at du må lada ut alle patroner manuelt. Bortsett frå det er det ei rifle eg er storfornøgd med, og det trur eg du kjem te å bli me di og.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Har nettopp bestått jegerprøven og har kjøpt meg rifle!

 

Winchester Super Shadow M70 - Ganske stilig liten sak, dog med blindmagasin og i "tupperware",

men syns den ser stilig 8)

 

Har ikke fått prøvd den enda, da jeg venter på kikkertsiktet...

 

Lurer på om det er noen som har erfaring med denne rifla? Noen som kan korte ventetiden med litt feedback?

 

:D

 

Hei.

For å være litt pirkete så skal det vel helst være en pre 64 for å kunne kalles en Riflemans Rifle. Jeg har et par andre, faktisk tre M70 rifler og er godt fornøyd. Jeg har ingen erfaring med Super Shadowen, men jeg regner jo med at kula kommer ut i den rette enden på denne også og med akseptabel presisjon, so på de fleste andre rifler.

Det som virkelig betyr noe er at DU liker rifla di. Skyt mye og stell den pent, så kan dere ha mange fine opplevelser sammen i skogen og på bana i årevis framover :D

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Har ikke personelig erfaring med den. Men har noen gamle jaktblader her ett sted der den ble testet. Var både i ett norsk blad og ett svenskt.

 

I det norske bladet mener jeg det var test av kaliber 308win. Og den fikk gode karakter nesten topp tror jeg..Var vel bare at det er blindmagasin som trekte ned. Super presisjon.

 

I det svenske var det test av 270WSM. Så og si likt karakter og super presisjon.

 

Så lykke til 8)

Link to comment
Share on other sites

Hei.

For å være litt pirkete så skal det vel helst være en pre 64 for å kunne kalles en Riflemans Rifle.

 

Det er jeg enig i forsåvidt, men nå har jo de nyeste M70'ene fått dette "Controlled Round Feed" greiene som visstnok skal ligne på den opprinnelige mekanismen såvidt jeg forstod det. Er nå uansett Winchester da ;)

 

Det som virkelig betyr noe er at DU liker rifla di. Skyt mye og stell den pent, så kan dere ha mange fine opplevelser sammen i skogen og på bana i årevis framover :D

 

Høres ut som et godt råd! Takk skal du ha! :)

 

Hei.

 

Har ikke personelig erfaring med den. Men har noen gamle jaktblader her ett sted der den ble testet. Var både i ett norsk blad og ett svenskt.

 

I det norske bladet mener jeg det var test av kaliber 308win. Og den fikk gode karakter nesten topp tror jeg..Var vel bare at det er blindmagasin som trekte ned. Super presisjon.

 

:shock: Det er ikke bare en liiiten mulighet for at du kunne funnet det bladet og tatt en kopi eller scanna det eller noe? Hadde vært konge å lest testen! Eller bare funnet ut hvilket blad/nummer det er så kunne jeg sjekka på biblioteke... .308win er det kaliberet jeg har, så det hadde vært stilig! :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm kan ikke finne den i det norske bladet med det samme....er så mange men fant den i det svenske....Men selvfølgeligt så virker ikke scanneren :evil:

 

Man bladet er JAKT journalen. Utgave nr 9 2005.

 

Du kan jo skjekke med internet sida deres. Eller arkivet til bladet jakt..Mener det var i det jeg så det :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Det ligger an til at min M70 Featherweight får selskap av ei ny (brukt) M70. Samme kaliber, .308w. Denne er standard uten utskjeringer på stokken. Regner med at den har litt lengre løp og er tyngre. Skal sette på en A-tec-demper og Swarovski 2,5-10x56 -kikkerten og bruke den til postering/børifle. Dermed skal Featherweighten "slankes" og får nå en Nikon Monarch 2-7x32 oppå. Dette blir da rifla jeg bruker oppi lia. Hadde egentlig tenkt meg hurtigmontasjer, men det glemmer jeg nå..... :D

Gleder meg. Snart to år siden sist jeg kjøpte meg rifle......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...