Jump to content

Ringer/baser mauser m67


andreasli

Recommended Posts

Har en mauser m67 med weaver baser og ringer på, men vil gjerne ha noe kraftigere en weaver.

De funker forsåvidt greit, men føler meg ikke trygg.

Noen som har tips til gode ringer og baser?

Eventuelt noen ringer som passer rett på basene? vet warne har det, men de er liksom så store å klumpete synes jeg.

Spiller ingen rolle om jeg må bytte baser.

Kom med tips og erfaringer folkens! :mrgreen:

 

mvh: andreasli

Link to comment
Share on other sites

Leupold QR er flotte montasjer, har et par selv og er kjempefornøyd. Men de er kresne på oppliningen, er det høydeforskjell eller skjevhet så blir de ikke gode å ha med å gjøre. Mauserkasser er noe forskjellige i dimensjoner, og M67-kassen er frest ned på låskassebroen, så pass på at du ikke blir prøvekanin for en børseslakter som ikke har gjort dette før. Innpassing av QR er preisjonsarbeid for fagfolk, men korrekt utført er QR min favoritt.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt en børsemaker jeg kjenner litt til i det siste og han har hittil levert godt arbeid. Så tror jeg vil høre med han denne gangen også, å i det hele tatt høre om han har prøvd det før.

Men ser for meg at QR hadde vært kurrant, har også to kikkerter som jeg vil bytte litt imellom.

 

takker for tips og erfaringen folkens :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...