Jump to content

Rangemaster eller D terminator, brukererfaringer...


martinJ

Recommended Posts

Jeg har den Dillon sin D-terminator, og er veldig fornøyd. Der er det muligt og få

helt presis vekt uten at avlesningen flyter som følge av for mye unøyaktighet i selve instrumentet.

Ser du flyt så ligger den og vipper mellom 2 verdier.

 

Det eneste jeg har opplevd er at fra det man leser ved oppstart og til det den viser etter kanskje

5-10min er en variasjon på 0,2 grain på kalibreringen. Så det virker som den må gå seg varm og

'tilpasse' seg omgivelsene. Etter det så er den dønn stabil.

 

Den andre kjenner jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

På Hjemmelading har jeg fått klinkende klar beskjed om at vist det skulle bli noe tull, så er det bare og retunere og jeg får en ny uansett tidspunkt.

 

Kanskje dette er noe som sies inntil salget er gjort...........jeg er iallefall fornøyd med den.

Det sier kanskje noe om hvor bra firma Hjemmelading er!

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg har opplevd er at fra det man leser ved oppstart og til det den viser etter kanskje

5-10min er en variasjon på 0,2 grain på kalibreringen. Så det virker som den må gå seg varm og

'tilpasse' seg omgivelsene. Etter det så er den dønn stabil.

Samme erfaring med Dillon D Terminator. I begynnelsen justerte jeg kruttsleiden pga avviket, og endte opp med feil vekt etter første kontrollmåling (sjekker kruttvekt hver gang hettemagasinet er tomt). Har gjettet at problemet skyldes "uvanen" med å holde laderommet kaldt når det ikke brukes. Dvs at en temeraturøkning på 5-6 grader når rommet tas i bruk vinterstid ikke er heldig for stabilitet i vekter og annet utstyr. Egentlig grunnleggende laboratoriekunnskap, men en glemmer når en kommer hjem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...