Jump to content

Rifle-/haglefutteral av varig kvalitet


Grimm

Recommended Posts

Jeg var på rundtur til børsemaker og bane i går med ikke mindre enn 5 langpanger i futteral. Felles for samtlige futteral var at de var i stykker. :evil:

 

Etter irriterende kort tid ryker gjerne både glidelåsen og tuppen på futteralet der munningen ligger og gnager. Ikke særlig gunstig dersom man er uoppmerksom og løpet stikker ut av hullet i tuppen og dundrer i asfalten! Slik jeg bor er vanlig plastkoffert som må bæres i neven en dårlig løsning. Jeg må bære et bra stykke langs sti fra bilen opp til huset, og da er det viktig å ha mest mulig hengende stabilt på plass på ryggen eller i stropp over skulderen.

 

Er det noen som kjenner til rifle-/haglefutteral som er av en slik varig kvalitet at de tåler godt å bli håndtert 3-5 ganger i uken året rundt? De må ha plass til lange våpen med meget høy kikkertmontasje.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en målsydd skytterbukse fra Sauer, og jeg har aldri sett et kostbart produkt med så dårlige sømmer og glidlåser.

Dagfinrud på Brumunddal syr futteraler av kanvas. Dagfinrudproduker er kjente for sin kvalitet og slitestyrke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...