Jump to content

Halvautomat


Adler85

Recommended Posts

Hei folkens,

 

Jeg tror jeg har bestemt med for enten HK SLB 2000 i .308 eller Merkel SR1 .308

Amerikansk er uaktuelt. Bar automat er sikkert bra, men jeg vil ha Tysk. Liker du BMW, kjøper du ikke ford, man kan til nød kjøpe Audi. Jeg liker mauser, men det er ALT for dyrt og de lager ikke halvauto.Regner med at G43 er uaktuelt. Merkel og HK er jo Tysk...sistnevnte har bevist at de lager kvalitet med G3A3.

 

Spørsmålet er bare....hvem er best? hvor kan slike våpen kjøpes? Pris er ikke så viktig.

 

 

Hva tror ekspertisen? :)

Håper folk som har PEIL/erfaring/kjenner noen, kan svare.

 

takk! :)

Link to comment
Share on other sites

bestem deg for et våpen som du finner på lager hos en butikk i norge du...

 

HK sin SLB i 2000 har vel ikke vært en kjempe suksess (ikke bassert på ag rulle lås mekanisme) Merkel kjenner jeg ikke til men sauer 303 kan jo være et alternativ.

 

Om du absolutt vil importere selv er kanksje Frankonia.de et sted å starte eller du kan snakke med f.eks Jaktdepoet.

Link to comment
Share on other sites

Hadde Merkel i 9,3x62 og var veldig fornøyd med den selv om jeg liksom fikk følelsen av "skramlebørse" med den i neven. Aldri et feilslag og presisjonen var god men så er visst hovedkomponentene (pipe og mekanisme) levert av Hk

Jeg skaffet meg en gammel , nesten ubrukt Hk 770 som jeg fikk laget en customstokk i fin valnøtt til . Dette er børse det :D ,selv om jeg godt kunne tenke meg en Sauer 303 også hvis de har fått den til å fungere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok ved å ha på skylappene så mye, at du feks ikke ser på Browning og Benelli, så går du glipp av noe.

 

Jeg har selv en Benelli Argo i 30.06 som aldri har sviktet meg, har kun plukka hylser på banen skutt av andre, og ladet de på vanlig måte. Enda ikke opplevd funksjonsfeil. Presisjonen er mere en god nok for det man skal bruke denne rifla til.

 

Hadde jeg handla på nytt, hadde jeg vurdert sterkt en Browning, vet ikke hvorfor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...