Jump to content

Blitz King kontra V-Max i 6 mm


Sharpshooter

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med Sierra Blitz King kontra Hornady V-Max??

Er det noen forskjell med tanke på ekspansjon??

Hvilken vekt annbefales? 55/58 grs eller skal en gå for tyngre utgaver? hvilke er mest eksplosiv??

Kulene er tenkt brukt på kråke++++++ og maks avstand ca 300 meter.

Kalibret er 243 Win

 

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Syns ærlig talt kaliberet fortjener tyngre kuler, har selv ladd endel v-max i 243 Win---75grs. i 1080ms og 87grs. i drøyt 1000ms.

 

Det går fint og sende avgårde 55-58grs. kuler i 1200-1250ms. ,men bc`n på kulene er mildt sagt elendig så vind avdiften blir fort kritisk på små mål når holdes strekkes litt.

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd 40 grs Blitz king og 35 grs v-max i min .222 rem. Hastighet omkring 1020-1070 m/s. Begge ekspanderer godt. Forskjellen er at Blitzkingen gikk i gjennom reven og lagde store utgangshull. V-maxen gikk bare inn. Har ikke åpnet og kikket inni reven, men regner med at v-maxen har romstert noe voldsomt inni der. Til kråke vil jeg tro at du får mer "dalende fjær" med v-max enn blitzking. Vet dog ikke hvordan kulene fungerer i 6 mm. Skal sammenligningen min være helt korrekt bør jeg først prøve 40 grs. v-max mot 40 grs. blitzking.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...