C.E.A. Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Endelig så er bokprosjektet forhåpentligvis i trykken. Det handler om hjortenens historie på Sør-Vestlandet men historien er veldig lik for det meste av Vestlandet med unntak av Hitra, epokene er nok de samme på Møre som det er på Haugesundshalvøya. Ulven og "skadedyr-skyting" har nok vært de viktigste faktorene som holdt hjortestammen på et minimum i århundrer. Boka kommer trolig i handelen i slutten av oktober/tidlig november. Presentasjon her : http://www.bukkejegeren.no/downloads/Hi ... jorten.pdf Der ligger også innholdsfortegnelse under "Last ned" på www.bukkejegeren.no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nimrod Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Alle spør meg hva ønsker meg til jul endelig har jeg ett bedre svar enn "snille barn" osv. Gleder meg.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 Forhåndsbestilt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C.E.A. Posted October 17, 2009 Author Share Posted October 17, 2009 En liten tilføyelse. Noen oppservante lesere har sikkert sett "logoen" av et hjortegevir som ligger i bakgrunnen et par steder, den blir vel brukt flere plasser i boka. Selv hadde jeg nok trodd at dette var en mellomeuropeisk om jeg ikke hadde visst bedre. Dette er geviret av Ramvikhjorten som er skutt på Lysekloster sør for Os ved Bergen en gang i tiden, geviret omtales i litt eldre litteratur om hjorten i Norge. Se under fra 1947: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
STUBBERUD Posted October 17, 2009 Share Posted October 17, 2009 Spennende Gleder meg til og lese boka Nils-Ole Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts