308 Sako Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Hei, er klar over at det finnes et innlegg fra før som har dette som emne. Jeg kom over en side fra statene (tror jeg) som har dette som emne, veldig mange fine benker og løsninger. Her er linken http://www.thefiringline.com/forums/sho ... 150&page=3 Sjekk ut benken til "Rembrandt" fin løsning med montasjeskinne er det noen som vet hvor man kan få tak i slike her på berget? Jeg planlegger eget rom der jeg vil lage benken fra bunnen av, er altid morsomt å se hvordan andre har gjort ting. Legg inn bilder og kom med anbefalinger til lure løsninger dersom dere har noe smart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bamrud Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Morten Vinje har en plassbesparende løsning i egen artikkel på portalen under Hjemmelading: Patronfabrikk på en kvadratmeter! Direktelink Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
308 Sako Posted October 13, 2009 Author Share Posted October 13, 2009 Ja, har sett den. Fin løsning han har der. er en slik som dette eller noe lignende jeg er på jakt etter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bamrud Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Bosch Rexroth har slike aluminiumsprofiler. Strut profiles Direktelink Vi bruker masse av disse som stolper til sikkerhets-gjerder rundt hver robotcelle på jobben. Min mening for bruk av slike profiler som "skinner" for montering av ladepresser og annet fastmontert utstyr på en arbeidsbenk er desverre av den negative sorten. Skal du kun skli boltene inn i skinna for permanent montering, så er det mulig det blir holdbart. Men da er vel skinneløsningen bortkastet? Hvis dette er ment for å brukes som en enkel demonterbar løsning, tviler jeg på levealderen til skinnene. Aluminiumsprofilene er myke og det vil bli sår og hakk etter hver montering/demontering. Men å benytte Bosch Rexroth' aluminiumsprofiler og gjerder som bikkjegård derimot. DET har jeg trua på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
308 Sako Posted October 13, 2009 Author Share Posted October 13, 2009 he he, ja bikja di har det fint da kan jeg tru. Du har antakelig rett i det du sier at de kan bli slitt ettehvert, får revurdere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
308 Sako Posted February 19, 2011 Author Share Posted February 19, 2011 Fant ut at vi hadde en loftstue som ikke blir brukt. Hvorfor ikke sette opp en vegg og lage laderom Her kan det bli noe Kom over en benkeplate som kunne bli nyttig. Plata er 1,55x0,6m og 4cm tykk. Solid og stødig En hylle må man ha Og en datamaskin er kjekk Har fått gjort mer med rommet. Nesten ferdig med veggen, trenger bare maling og lister Fant på noe med noen høytalerstativ jeg hadde stående. På plata er alle hjørnerne bøyd inn Tenkte at dersom jeg skrur fast en presse på hver plate, holder det med 2 monteringsbolter i benkeplata for å holde hele pressa på plass Slik blir det Her er ene pressa montert på benken med 2 skruer Lettvint å bytte mellom pressene med bare 2 skruer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts