Jump to content

sako85 Stainless Synthetic


sailor1

Recommended Posts

Har Sako 85 SS i .308 og jakter med denne for tredje sesongen. Har ingenting å utsette på denne og må bare si meg meget godt fornøyd. Presisjon er utmerket og stokken kjennes meget bra ut til meg. Det eneste jeg har merket er at festene til reimen, virker litt mer slarkete på 85'n enn 75'n. Men det er bagateller. Hadde også en Sako 75 Hunter i .308, men denne ble nå solgt da denne aldri fikk være med ut å lufte seg. Tanken var å bruke 85'n i skogen og 75'n til innmarksjakt, men det ble til at 85'n ble med uansett.

 

Jeg mener mellomlegget er verdt det hvis jeg skal være sikker på å kjøpe ei rifle jeg blir fornøyd med. Har prøvd T3 Lite og får ikke samme følelse når jeg skyter. Og jeg får heller ikke samme følelsen av kvalitet. Men det er ikke dårlige rifler det heller.

 

Skal kjøpe meg ny rifle i 22-250 nå. Er veldig usikker på om hvor mye denne vil bli brukt. Derfor har jeg heller ikke lyst til å ha noe voldsomt budsjett. Derfor er også Tikka et meget hett alternativ. Men jeg håper at jeg finner en brukt Sako til en fin pris.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...