Jump to content

Hjelp til valg av siktemidler til leveraction


Peacemaker

Recommended Posts

God dag kammerater!

 

Jeg har en nydelig Browning B92 bøylerifle i 44Mag som jeg har utrolig lyst til å ta med på jakt. Men jeg har insett at jeg har et problem med å skyte kun med jernsiktene pga. syns problemer - skjeve hornhinner m.m.

 

normal_Browning_B-92_001.jpg

 

Som dere ser har jeg en sidemontasje til kikkertsikte, men dette akter jeg ikke å bruke siden det er så grasalt uestetisk - man må jo ha en viss stil. Derfor spør jeg dere om andre muligher for optiske hjelpemidler. Jeg har tenkt noe på ghost rings/jaktdiopter og så har jeg sett på http://www.kilic-feintechnik.de/en/scopemounts/scopemounts/?tx_ttproducts_pi1[cat]=18 , men det koster vel det hvite ut av øya. Andre muligheter?

Link to comment
Share on other sites

Monterte ghost ring sikte på min Marlin 1895 cal 444 i høst.Stor forbedring i forhold til fabrikksiktet.Fra 75m knestående greier jeg 3 skudd innenfor 10cm uten briller.Dette gikk ikke med fabrikksikta sjøl med briller(+2,5).Skjøt en elg på mandag og må si at det var lett å "finne" den fort i dette siktet i forhold til kikkert.Hvis ikke synet ditt er alt for ille kan du sikkert bruke dette siktet.Sjekk også hjemmesidene til Lyman,Williams,XS sight systems og Marbles arms.

Tror kanskje du finner noe som kan brukes hos en av disse.

Brownells forhandler alle disse merkene så vidt jeg vet.Kjøpte fra Midway sjøl,dyrt,neste gang blir det "direkte import".

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...