Jump to content

Hjelp- Wilson hånd dier


Toby

Recommended Posts

Hei, kjøpte stainless micro kit fra Sinclair og har problem at patronen passer ikke i neck dien.Har følgt innstruksen og prøvde først uten bøssing men patronen vil ikke sitte "flush" med die veggen uansett hvor mye kraft man bruker.Jeg regner med at jeg må sende dien til Wilson med 3 avfyrte patroner slik at de kan åpne opp dien til å passe kammeret mitt.Hjelp og tips ang bruk av hånd dier og arbor press er velkommen.

Link to comment
Share on other sites

Mener du at du ikke får hylsa helt inn i dien? Hvaslags kaliber?

Rengjort dien?

Ikke akkurat raketteknologi disse Wilson diene. Du holder dem rett vei antar jeg? først metallkoppen med hull, så dien med åpningen opp og hylsa på hodet nedi, og stemplet på arborpressa skal trykke hylsa inn i dien.

 

Så snur du dien og trykker på utstøterstanga for å få ut hylsa.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke rakettforsker nei, men har gjort akkurat som du har sagt/foreslått og hylsene vil ikke inn,hverken Remington eller Norma hylser, kaliberet er 222 rem.Er det verdt et forsøk å prøve en helt ny uskutt hylse i dien uten bøssingen for å se om det passer?Hadde ikke forespeilet meg at man trenger å bruke mye makt med disse diene.

Link to comment
Share on other sites

Ikke rakettforsker jeg heller :lol: Men du kjenner antakelig om hylsa butter i noe eller om det rett og slett blir for trangt.

Finnes nok litt forskjellige 222 kamre rundt om, særlig om du har en fabrikkbørse, og Wilson har lagt seg på match-spec.

 

Du kan evt sende til jlcprec@netins.net

Han sliper og tilpasser dier og bygger om Redding Body die til FL die med bøssinger etc

 

mvh Osse.

Link to comment
Share on other sites

prøvde med nye uskutte Remington hylser-ikke noe problem, de glei rett inn.Prøvde med skutte Remington og Norma- ville ikke inn og satte seg fast på utstøtepinnen- kan det være pinnen som skaper problemer?Har ikke turt å prøve det uten ellers så får jeg ikke hylsen ut :cry:

Morsomt det her med nye ladeteknikker-må si at jeg har aldri hatt så mange problemer med utstyr før.

Link to comment
Share on other sites

ville ikke inn og satte seg fast på utstøtepinnen-

Mulig jag misforstår men utstøterpinnen skal ikke skrues til hardere enn at du kan bevege den opp / ned med hjelpa av tommen. Høres nesten som om du har skrudd den dønn fast. :roll:

 

nye uskutte Remington hylser-ikke noe problem,

Kan vel tyde på at du har en romslig kammer da det er skutte hylser du får problem med.

 

Som info. kan nevnes at da jag begynte å bruke Wilson dier holdt jag die i venstre hånd å brukte en plasthammer i den andre å banket hylse ned i dien.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...