Jump to content

Montasje sub og sauer 202


Sixpointer

Recommended Posts

Har kjøpt meg en schmidt und bender 1,5-6x42 til 9,3x62 løpet mitt til sauer 202.

Problemet er at jeg ikke får det til passe på medium qr ringer... Er rett og slett for kort kikkertsikte.Tar akkurat borti slik at det blir stående i spenn. Noen som vet what to do? vil gjerne beholde montasjen.

Link to comment
Share on other sites

Går jo an å file vekk den ene millimeteren på ringen dersom det er så små marginer vi snakker om.

 

Kanskje litt OT, men har følgende personlige erfaring; Hadde S&B 1,5-6 på min 9,3x62. Blei såpass mye blodsøl, særlig etter flere serier på elgbanen, at jeg valgte å bytte ut til et sikte med lengere øyeavstand. Valgte en Leupold 1,5-5 med lysprikk. Denne har 30mm rør og passet derfor i montasjen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis d er en zenith du har og har prestert å få den i panna opp til flere ganger så vil jeg påstå at da er det du som har gjort noe galt eller at kikkerten er plassert feil. Har selv en kahles 1,5-6x42 som har samme øyeavstand, men som minker med det man skrur opp forstørelsen og den har jeg ikke hatt noe som helst problem med, den kikkerten står på en s&l i 358 norma magnum. og jeg har nylig kjøpt meg en s&b zenith 1,5-6x42 og den holder samme øyeavstand på alle forstørelser. Jeg kan forstå deg godt om det er en klassik for der er avstanden bare 80mm og der krymper avstanden med forstørelsen.

 

men til det trådstarter spør om så er nok det å kjøpe en ny ring med forlenger det enkleste alternativet :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...