Jump to content

Ombygging av M98?


andre_shift

Recommended Posts

Hei, har en helt orginal M98 som jeg tenkte jeg skulle bygge om, muligens til en langholdsrifle. Å i den forbindelse trenger jeg litt info fra dere her inne som kanskje har gjort eller hørt om liggnende prosjekter. Forestiller meg at dette kan bli dyrere enn å kjøpe en ny men vi får se :roll: . Tenkte å bruke kaliber 6.5-55. Takker for svar og bilder :)

 

andre_shift@yahoo.no

Link to comment
Share on other sites

Først. Hvis du har en orginal M98 så ville det kanskje ikke være så lurt å bygge den om. Da ville den være mere verdt slik den er.

Du skriver ikke hva du vil gjøre selv, eller om du skal sette bort alt arbeidet. Tror det ville hjelpe litt på interessen her i forumet hvis du forteller litt mere om prosjektet ditt.

Link to comment
Share on other sites

Først. Hvis du har en orginal M98 så ville det kanskje ikke være så lurt å bygge den om. Da ville den være mere verdt slik den er.

Du skriver ikke hva du vil gjøre selv, eller om du skal sette bort alt arbeidet. Tror det ville hjelpe litt på interessen her i forumet hvis du forteller litt mere om prosjektet ditt.

 

Det arbeidet jeg klarer selv tar jeg, resten settes bort. Må ha ny stokk, løp +++ Denne skal passe til langholdskytting/litt jakt så den trenger ikke bli super ekstrem:)

Link to comment
Share on other sites

hei, har selv en ombygd m98 i kal 240wby. Satte på en bobergstokk som heter running target. En tung god stokk. har beddet den. har festet tofot og duracoatet løp og kasse. Skal muligens prøveskyte den i dag for første gang. Har noe v-max skudd som på prøves :)

Link to comment
Share on other sites

hei, har selv en ombygd m98 i kal 240wby. Satte på en bobergstokk som heter running target. En tung god stokk. har beddet den. har festet tofot og duracoatet løp og kasse. Skal muligens prøveskyte den i dag for første gang. Har noe v-max skudd som på prøves :)

 

Denne vil jeg gjerne se bilder av. Kan du sende de på mail eller legge de inn her.

Har kostet deg?

 

 

Mail: andre_shift@yahoo.no

Link to comment
Share on other sites

Sånn for syns skyld...

Jeg regner med at det er Mauser M98k F1 det er snakk om, altså forsvarets / HVs gamle tyskermausere som er omkammret til 30-06. Ikke Mauser M98 som er den tyske førkrigsmodellen fra 1 VK :) Om det er det så ville jeg nemmelig ikke ha gjort noe som helst med den.

Link to comment
Share on other sites

Sånn for syns skyld...

Jeg regner med at det er Mauser M98k F1 det er snakk om, altså forsvarets / HVs gamle tyskermausere som er omkammret til 30-06. Ikke Mauser M98 som er den tyske førkrigsmodellen fra 1 VK :) Om det er det så ville jeg nemmelig ikke ha gjort noe som helst med den.

 

nei det er de modellene som forsvaret solgte ut for 75,- i sin tid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...