Jump to content

Ny Jämthund


sendero

Recommended Posts

Ja nå har bølla ankommet sitt nye hjem. Den har nå vært her i en uke og blitt varm i trøya.

Vi valgte hannhund denne gangen. Overaskelsen er stor, alt etter andre gang i skogen drar denne lille kroppen utenfor synshold. I går kom den ikke inn før gamlemor ble utollmodig og bjeffet. Det blir turer i bånd heretter, til han blir noe mer moden i hode. Har vist interesse for ferske elgspor men dette er noe tidlig å begynne med.

 

 

Dette er Åbackens Fenris (Nightmare in the sky)

 

2409703690_f68c5864f4.jpg

 

2408868155_74d7c8d49b.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ja, det är självsäkra valpar som gärna utforskar omgivningarna, så det vill att man har koll på dem.

Du kan tänka hur jag hade det, när jag var ute med hela kullen samtidigt och de alla drog åt var sitt håll :shock::mrgreen:

Har man ett namn som Nightmare in the sky, så ska man ju vara en liten tuffing :wink:

 

Hoppas resan hem gick bra och att allt fungerar bra med lille Fenris 8)

Link to comment
Share on other sites

Reisen hjem på 92 mil (10timer og 36min)gikk veldig bra. Det var godt å ha Frøya som medhjelper. Begge hundene lå rolig og fint i buret mellom stoppestedene.

 

Den er nå igang med sosialiseringen:

oppdras både av Frøya:

2409051209_0601cd1b2e.jpg

 

og Sebastian :lol:

2409882312_e3be01c5d4.jpg

 

Han har netopp begynt å sjønne (med litt hjelp) forskjelden på hans og Sebastians leker.

Med fortsatt knekk på øra, 9 uker, og mange fine skrokker i gommen, blir nok dette en stor og god "elgjager" som tante Frøya. 8)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...