Jump to content

trenger et komplement til min 6,5x55


ahofst

Recommended Posts

Jeg har fra før en Tikka m695 i kaliber 6,5x55, å nå er det på tide og komplementere med et ekstra våpen med litt større kaliber. Hadde tidligere en tikka t3 i kaliber 338 wm, men den solgte jeg for og finansiere hagla, og trenger derfor nå en ny "storviltrifle". Har tenkt litt på 8x57 is og 9,3x62. Rifla kommer for det meste til å bli brukt til hjort, elg og andre storvilt som kan komme på menyen. 6,5'n vil bli brukt på fugl, rådyr og annet småvilt. Hva tror dere om både rifle og kaliber? pris på rifle vil jeg ikke skal overstige 10 000 kr. Kom med forslag!

Link to comment
Share on other sites

Tja, hvis du ikke absolutt MÅ ha noe nytt med fancy innpakning så får du pent brukte rifler i begge de kaliberalternativene du nevnte til hyggelige priser, som regel importert fra Sverige, hvis du ikke drar til nabolandet og handler selv.

Disse har som regel kikkertmontasjer allerede, i enkelte tilfeller følger kikkerten med også, et greit tilbud hvis man trenger et rimelig arbeidsjern og ikke ønsker å gå veien om å modifisere en HV-Mauser. :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke er helt låst på prisen 10 tusen, eller du kan godta andre kaliber ville jeg lett etter brukte tikka våpen eks en til M695. Finner du en i 30.06 og ikke vil ha det kaliber så kan du bytte løpet i den til 8x57Is eller 9,3X62. Men da blir det nok litt dyrere enn 10 tusen men ikke så mye.

 

Ellers kan jo Sabatti model 90 være ett alternativ denne leveres i 9,3x62. Har en i 6,5x55 og er veldig fornøyd med rifla. Den koster forøverig godt under 10 tusen rundt 8 mener jeg det var i 9,3.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...