ruger Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 Lurer på å kjøpe en slik til moroskyting på bokser og litt skyting på blink, noken som har noken erfaringer? http://www.game-on.no/webshop/walthercp ... p-459.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33t lurker Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Heisann. Jeg har en Walther/Umarex CP99 (ikke compact). Den er fin-fin til uformell hermetikk-plinking på 5-10 meter, men er ikke egnet til presisjonsskyting. CO2-patroner koster litt og jeg anbefaler å bytte dem før de er helt tomme, når de er "sånn ca halvtomme" er det nesten bortkastet å fortsette ettersom kulene går i vilden sky. Kvaliteten kjennes rimelig god ut og jeg har aldri opplevd tekniske problemer av noe slag. Min har gåttt litt over 1000 skudd vil jeg tro. Jeg bruker Umarex sine billigkuler (koster 30-40 kr pr boks) og de funker helt ok. En del er av så dårlig kvalitet at de sorteres vekk, men stort sett funker de fint. Etter å ha prøvd å skyte med kvalitetsammo, har i alle fall ikke jeg klart å merke noen vesentlig forskjell med min CP99. Alt i alt vil jeg påstå at min CP99 egner seg godt til "koseskyting" på korte avstander, men ikke forvent presisjon. Den er også fin å bruke til å trene løfteteknikk i forhold til skarp skyting. Den veier visstnok omtrent det samme som sin skarpe storebror og gir i så måte fin trening i å løfte relativt riktig. For mitt vedkomne (som ikke er en innmari dyktig skytter enda) så brukes den vesentlig mer til å tørrtrene på løft enn til å skyte på hermetikkbokser. ...og én siste ting: Min CP99 smeller ganske kraftig med full CO2-patron. Jeg anbefaler å bruker sov-i-ro, i hvertfall om du skyter innendørs. Edit: Bokstavkjeks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruger Posted September 26, 2009 Author Share Posted September 26, 2009 okai, takker for svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts