Jump to content

Walther cp99 compact co2


ruger

Recommended Posts

Heisann.

 

Jeg har en Walther/Umarex CP99 (ikke compact). Den er fin-fin til uformell hermetikk-plinking på 5-10 meter, men er ikke egnet til presisjonsskyting. CO2-patroner koster litt og jeg anbefaler å bytte dem før de er helt tomme, når de er "sånn ca halvtomme" er det nesten bortkastet å fortsette ettersom kulene går i vilden sky. Kvaliteten kjennes rimelig god ut og jeg har aldri opplevd tekniske problemer av noe slag. Min har gåttt litt over 1000 skudd vil jeg tro.

 

Jeg bruker Umarex sine billigkuler (koster 30-40 kr pr boks) og de funker helt ok. En del er av så dårlig kvalitet at de sorteres vekk, men stort sett funker de fint. Etter å ha prøvd å skyte med kvalitetsammo, har i alle fall ikke jeg klart å merke noen vesentlig forskjell med min CP99.

 

Alt i alt vil jeg påstå at min CP99 egner seg godt til "koseskyting" på korte avstander, men ikke forvent presisjon. Den er også fin å bruke til å trene løfteteknikk i forhold til skarp skyting. Den veier visstnok omtrent det samme som sin skarpe storebror og gir i så måte fin trening i å løfte relativt riktig. For mitt vedkomne (som ikke er en innmari dyktig skytter enda) så brukes den vesentlig mer til å tørrtrene på løft enn til å skyte på hermetikkbokser. :)

 

...og én siste ting: Min CP99 smeller ganske kraftig med full CO2-patron. Jeg anbefaler å bruker sov-i-ro, i hvertfall om du skyter innendørs.

 

Edit: Bokstavkjeks

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...