Jump to content

våpenpleie. "Hoppes elite foaming gun cleaner"


hjemmeladeren

Recommended Posts

okay, sikkert mange tråder om dette fra før.

 

etter å ha lest en del her på forumet og sett at folk bruker skum for å pusse rifla så tenkte jeg at okay, kanskje jeg og skal prøve dette, så har gått til innkjøp av "Hoppes elite foaming gun cleaner" noen som kjenner til denne? står at den skal rense bra opp i løpet, men tar den bare kruttslam og slikt, eller tar den mantel og? har hørt at der ikke må være oljerester i løpet når denne brukes, men ellers vet jeg lite om den.

 

Noen som har bruker erfaringer her?

Link to comment
Share on other sites

så låner jeg min egen tråd her litt, har forstått det som at enn ikke skal starte ny tråd for alt mulig.

 

mine pusse rutiner:

:arrow: på skytebanen sprayer jeg i biltema våpen olje i varmt løp.

:arrow: vel hjemme blir det så pusset med 2 tørre propper for å få ut oljen,

:arrow: så en runde med bremserens for å få ut siste rest av oljen og noen tørre propper igjen.

:arrow: eds red helt til proppene bare er røde.

:arrow: ny runde med bremserens og tørre propper.

:arrow: Fulmens greenbore, 5 våte propper og 5 min pause, holder på slikt til proppene er rene.

:arrow: nok en runde med bremserens og tørre propper.

:arrow: en nøytraliserende olje for å få vekk rester av salmiakk ( Ballistol- Klever)

:arrow: tørrpuss.

:arrow: sprayer biltema våpenolje inni og utapå løp/låsekasse.

 

:arrow: drar gjennom 3 tørre propper før skyting igjen.

 

 

 

Noe dere proffe ville endret på i denne pusse rutinen? dette er noe jeg gjør hver gang jeg har vært å skutt.

Link to comment
Share on other sites

ja, i utgangspunktet pusser jeg slikt hver gang ja, da er det ikke så mye dritt, blir fort en større jobb om det går lengre tid.. men klart, de ukene hvor jeg skyter flere ganger i uka så tar jeg ikke en slik puss før etter ett par ganger.. men går nok ikke mer enn to, max 3 skytinger før en slik puss hvis det er bare en dag i mellom skytedagene. prøver å ta godt vare på løpet mitt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...