Jump to content

Småviltjakt i Trondheimsområdet


sirhitalot

Recommended Posts

Hei, er det noen som har noen steder å anbefale for småviltjakt i området innen et par timers kjøring fra trondheim? Er intressert i rype, skogsfugl og ender. Vet dere om gode due og kråkesteder tar jeg gjerne i mot tips. Ønsker steder som ikke er for dyre. Har dere evt. noen tips om steder i Sverige rett over grensen hadde det også vært fint.

 

alle tips mottaes med takk!

Link to comment
Share on other sites

Hei, er det noen som har noen steder å anbefale for småviltjakt i området innen et par timers kjøring fra trondheim? Er intressert i rype, skogsfugl og ender. Vet dere om gode due og kråkesteder tar jeg gjerne i mot tips.

 

Det er mulig du kan inne en del informasjon om det du spør om i denne tråden - viewtopic.php?f=20&t=24570

 

Søkefunksjonen anbefales :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

"Har selv vært på jakt i levanger siste uka, og tatt opp 2sifret antall fugl hver dag, alene, uten hun"

 

Er det lov å spørre om hvilket området du var på jakt..?

Har trålet fjellene på frol, med og uten hund de siste 3 årene og til sammen sett ca 10 ryper....

Link to comment
Share on other sites

"Har selv vært på jakt i levanger siste uka, og tatt opp 2sifret antall fugl hver dag, alene, uten hun"

 

Er det lov å spørre om hvilket området du var på jakt..?

Har trålet fjellene på frol, med og uten hund de siste 3 årene og til sammen sett ca 10 ryper....

 

Det er lov å spørre, så spørs det om jeg vil svare :wink:

 

Neida, det er ikke så veldig hemmelig. Men jeg snakker om skogsfugl. Rype har jeg ikke sett på flere år.

 

Jeg har gått på områdene som dekkes av felleskortet for levanger.

 

Møtte en 3-4 stk med hund, som lurte på om det var vi som skjøyt, og hva vi egentlig skjøyt på, for de hadde ikke sett fugl. Men jaktlaget mitt har jakta i disse traktene siden 1988, så vi kjenner området godt, og vet sånn nogenlunde hvor vi skal gå og hva vi skal styre unna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...