Elgjeger88 Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Hei! Var på jakt i uka, og var heldig å få med meg noe kjøtt. 2 ryper og 2 andebryst ligger i kjøleskapet til mørning, har ligget siden tirsdag. Den ene rypa er hel, så den er grei. Den andre så jeg meg nødt til å ta ut skroget, da den var så sundskutt. Det jeg opplever som et problem og ikke helt "bra" for filetene og skroget, er at det blir så vannvittig tørt og hardt på oversiden. Med tanke på at det egentlig ikke er så mye kjøtt å snakke om, så blir jo endel ødelagt av dette. Er det noen som har noe tips å komme med? Eller er det rett og slett uungåelig? Takker for hjelp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elgjeger88 Posted September 18, 2009 Author Share Posted September 18, 2009 Ingen som kan hjelpe?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kvernga Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Har du plastikk over brystene? Da burde det ikke komme. Det gjør jeg når jeg har stykker til mørning i kjøleskapet. Jeg har forøvrig bare fiskeeteremørning oppgjort for å unngå transmak. Gressetere og rype henger jeg til mørning da slipper du det problemet. Ryper fryser jeg hele også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elgjeger88 Posted September 18, 2009 Author Share Posted September 18, 2009 Ah nei plastikk har jeg ikke lagt over nei. Det burde jeg tenkt på! Jeg har ingen plass å henge viltet til mørning, så må dessverre legge det i et allerede lite kjøleskap. Er første småviltet jeg mørner selv, så må nok prøves og feiles litt:) Takker for hjelpen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kvernga Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Les denne: viewtopic.php?f=21&t=9131&p=89216 Søk også i forumets søkefunksjon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts