Jump to content

Rådyrjakt i vestfold


Newbee

Recommended Posts

Heisann, jeg er en fersk jeger fra sandefjord men som er over snitt interesert i jakt,

Har ca7000 mål rype/hare terreng i nore uvdal og diverse plasser her i sandefjord til duejakt, samt økende erfaring med sjøfugl.

 

men jeg ønsker veldig å få bli med eller få tilgang til rådyrjakt i vestfold og omegn..

så jeg håper med dette at det er noen som trenger hjelp til å bære eller bare har lyst til å ha en med seg som kan se på eller ta med hagle eller rifla dersom det er ok,

 

håper noen kan hjelpe meg eller komme med tips om hvordan jeg kan komme meg på rådyrjakt :)

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring fra nordre Vestfold er at du må komme i kontakt med en grunneier som er villig til å la deg være med.

 

Å søke om jakt når et grunneierlag utlyser jakt uten å kjenne en grunneier i laget som vil ha deg med virker desverre håpløst.

 

Søkte selv i flere år i flere grunneierlag uten napp. Men til slutt var det en grunneier som lot meg komme inn i varmen.

 

Det er ikke loddtrekning blant de utlyste løyvene, det går stort sett på bekjentskap.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har forstått det slik at Grunneierene har "rottet" seg litt sammen, har ett par grunneiere på gli men det er egentlig en form for opplæringsjakt å gjøre at jeg spør, vil gjerne gå i hælane til noen å suge til meg erfaring.

 

men jeg skal nok med tiden komme meg inn :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...