Jump to content

Valpen bjeffer mer og mer


SniperElite

Recommended Posts

Hei, har fått meg valp, 10 uker gammel NES, alt går kjempe bra har hatt den litt over en uke, men noe som irriterer meg litt er det at han bjeffer veldig inne noen ganger,,, virker som han synes det er gøy... veldig ivrig når det skjer.... vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det.... for om jeg sier fast og bestemt NEI blir han bare mer ivrig, må innrømme at jeg har prøvd og ta han litt for det... men blir oftst bare værre,,, hopper rundt meg og bjeffer, og "erter meg" hehe, veldig gøy virker det som;)

 

er det noen her som har noen tips til hvordan jeg skal forholde meg til dette, eventuelt minske bjeffingen, skal jeg bare ignorere det og ikke gi han noen reaksjon på bjefingen? spør for jeg ikke vil gjøre noe feil, da jeg er redd for å forsterke reaksjonen med at det er "bra og gøy"

 

kan vel tenkes at det roer seg av seg selv med tiden men,,, alle tips mottas med stor takk.

Link to comment
Share on other sites

Desto mer oppmerksomhet du gir på uønsket adferd .. desto mer vil du få av det.

Det høres for meg ut for at han/hun bruker det for å få din oppmerksomhet og da vil du ved å gi dette .. uansett på hvilken måte.. forsterke det.

Når hvalpen bjeffer så skal han ut å tisse.

Vær også litt forsiktig med å "ta" ham for mye og hva du tar ham for.. du får som regel bare en hardere eller nervøs hund av det, litt avhengig av hvilken mental type han er.

Du vil jo gjerne at hvalpen skal være trygg på deg og ØNSKE å være sammen med deg.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg en 7 år gammel NES. Hun bjeffet litt inne som valp.

Men det forsvant, vi luftet henne veldig ofte. Men hun fikk aldri oppmerksomhet ved bjeffing. Når hun hadde lært kommandoen ligg. Ble bjeffing uten mål og mening lynraskt fulgt opp med en ligg kommando.

Altså bjeffing er ikke gøy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...