Jump to content

Skyting melkeplassen, Bergen


LabRat

Recommended Posts

Hei,

 

Var ein tur på melkeplassen i går. Trudde det skulle vere skyting, men der tok eg feil.

 

Er det nokon på forumet som skyter der eller kjenner til treningstider ?

I terminlisten sto det jo Trening/konkurranse 09.04.08 kl 1800.

 

På den andre sida hadde eg sattt pris på å vere med nokon andre som kansje skyter litt utanom vanleg DFS trening.

Er kun snakk om å skyte med jaktfifle for ekstra trening og testing av diverse ladningar.

 

mvh

 

Ø

Link to comment
Share on other sites

Faller praktisk skyttere innenfor jeger og hobbyskyting???

Har ikke du besøkt banen vår ved flere anledninger, eller tar jeg feil der?

 

Jeg vet fint lite om praktisk skyting, men jeg antar det er hva de driver med de av skytterne som har ulike militærlignende halvautorifler. På en fullsatt og trang standplass er det en meget klar fordel om slike våpen er utstyrt med en form for hylsefanger, og ikke er påsatt rekylbrems av en type som sjenerer naboen kraftig. Noen annen skyting enn fra ordinær standplass mot 100m elektroniske blinker kan vi ikke ha når banen er godt besøkt, og det er den nå etter påske og frem til november. Forøvrig gjelder banereglement og kardemommeloven. :D

 

Skyttere/jegere/våpeneiere som blir skremt eller provosert kun av synet av halvauto "militærvåpen" i hendene på folk som håndterer sine våpen på en trygg og sikker måte, de synes jeg bør åpne opp litt mer for andre impulser. Etter at jeg leverte fra meg min AG3 etter endt førstegangstjeneste, så har jeg ikke selv ønsket meg tilbake våpen av slik eller lignende type. Men jeg tåler fint at andre har sansen for det. Jeg vil imidlertid neppe tåle fullt så fint å få tomhylser smatrende i fjeset mens jeg prøver å rolig klemme av en tett samling med jaktfeltriggen. Så hylsefanger kan som sagt være en god ting å ha om man ønsker å "falle innenfor" med halvauto og fyldige magasiner på en jegerskytebane. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Faller praktisk skyttere innenfor jeger og hobbyskyting???

Har ikke du besøkt banen vår ved flere anledninger, eller tar jeg feil der?

 

Joda, jeg har da vært der noen ganger.

 

Men ved en utenomskytebanisk sammenkomst ble jeg fortalt av en som frekventerer banen at vi som benyttet hvalautomatiske våpen var etter mye snakk og ett møte blitt svartelistet der ute.

Syntes det var litt rart med tanke på mottakelsen jeg har fått der ute, men allikevel dro jeg heller ett annet sted og skjøt enn å begi meg ut dit for å bli avvist eller å gi meg til å å krangle på ett sted jeg forstod at jeg i utgangspunktet var uønsket.

 

Det var derfor jeg lurte.

 

 

Preoblemet nå er at jeg ikke får ha børsa i fred. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...