Jump to content

Dårlig ånde


Shadob

Recommended Posts

Fjern tannstein, det lukter forferdelig.

Bruk noe skarpt, en saks, en kniv eller lignende som passer og skrap vekk det gulbrune bellegget.

Hvis du ikke tørr selv, så kan dyrlegen gjøre det, men det er ikke noe problem å gjøre selv.

Bikkjene mine har både tenner og tannkjøtt igjen, selv om jeg har skrapet tannstein flere ganger, blir veldig sjelden kutt, men tannkjøtt blør noe mens man holder på.

 

Kjøttbein og tørt tørforr er noe forebyggende.

Link to comment
Share on other sites

Foxterrier summerte hva du kan gjøre for og slippe den dårlige ånden. Selv kvier jeg meg alltid noe jævlig når jeg skal gjøre tilsvarende på kattene mine, men spør en dyrlege om du kan få en inføring i hvordan du gjør dette på en god og sikkermåte så gjør du ikke noe feil. Jeg fikk bli med inn hos dyrlegen når jeg gjorde dette på den eldstekatten min, og ikke kunne og turte. Ble mye mere hyggelig og gjøre dette når man fikk en inføring i hva og hvordan gjøre det :wink:

Link to comment
Share on other sites

1.

prøv å bytte for!

Min hunds ånde luktet DØD!!! og fordervelse med 1 type for!

2.

sørg for at hunden har RENT vann hele tiden! gjør at den drikker mer og ånden blir bedre.

3.

hvis det er tannsten og slikt fjern det! Er ganske ille, men hvis du ikke gir hunden mye menneske mat så er det

ikke den utløsende årsaken til dårlig ånde =/

4.

prøv "Dentastix" eller noe lignende, ikke gi masse men hjelper ganske greit.

5.

spiser hunden dritt eller annet f.skap ute på tur? Det kan kanskje være noe av det =S bekjente sine terriere spiste dødemus,fugler, lemmen o.l. ute og fisen luktet verre en døden selv!

Link to comment
Share on other sites

"Min hunds ånde luktet DØD!!! og fordervelse med 1 type for!"

 

Tja! Kanskje det!

Jeg merket ikke denne forferdelige ånden mens den brukte R. Canin hvalpefor.

Når jeg byttet til samme produsents voksenfôr - ble faktisk ånden dårligere.

Mulig det er en tilfeldighet, og at det har noe med hundens alder å gjøre (15 mdr.) - men skal forsøke annet fôr.

Tannstein har den ikke mye av - ennå :?

Link to comment
Share on other sites

Plaque Off, Animal til hund og katt

kr.169,00

PlaqueOff® Animal er et internasjonalt patentert naturprodukt som motvirker tannsten og plakk på tannoverflaten, slik at bakteriemengden reduseres. Virkestoffet i PlaqueOff® Animal er et naturlig vekststoff fra sjøalge. Når det løser seg opp, fraktes ingrediensene ut i blodet og tilfører spyttet en sammensetning som bidrar til at tannstenen forvitrer og hindrer at nytt belegg får feste. Det er velkjent at spyttets sammensetning kan bidra til å støte bort bakteriene som gir opphav til plakk og tannsten. Kliniske studier på mennesker har vist at tannbelegg ble redusert med opptil 88 %, og at tannsten forsvant helt eller ble svært porøs og lett å fjerne. Studier viser at man merker forskjell allerede etter fire uker, og at resultatet blir bedre når man fortsetter med regelmessig bruk av produktet Testet på mennesker ProDen PlaqueOff, som i en årrekke har vært brukt på tusenvis av mennesker i Sverige og flere andre land, er forgjengeren til PlaqueOff® Animal. Du kan lese mer om studier m.m. på www.plaqueoff.com For én gangs skyld et produkt som først er testet på mennesker!! Du kan forebygge plakk og tannstein For å unngå at det danner seg plakk, kan du gi hunden eller katten din PlaqueOff Animal®, et algepreparat som forhindrer plakkdannelse, og som er svært enkelt å gi. Du strør det bare over maten en gang om dagen. Sjekk tennene til hunden eller katten din en gang i uken. Dyret venner seg da til å vise fram munnen, og du kan oppdage forandringer på et tidlig tidspunkt. Børst helst tennene på hunden eller katten et par ganger i uken og kompletter den forebyggende behandlingen med en form for tyggetrening og PlaqueOff Animal® for å holde tenner og tannkjøtt i trim. Dosering Katter og små hunder opp til 10 kg: 1/2 mål/dag, mellomstor hund 10-25 kg: 1mål/dag, stor hund +25 kg: 2 mål/dag Enkelt å gi. Strø pulveret på maten én gang per dag. Doseringsmål og bruksanvisning følger med i pakningen. En pakning med 60 gram er nok til ca. et års forbruk for katter og små hunder, 6 måneder for hunder på 10–25 kg og ca. tre måneder for hunder over 25 kg. Resultater merkes vanligvis etter 3–8 uker. Inneholder kun naturlig algemel fra spesielt utvalgte sjøalger: Algae D1070, som består av 52 % polysakkarider, 22 % mineraler og sporstoffer, 6 % proteiner med alle aminosyrer, 6 % fibere og 2 % omega 3-fettsyrer. Aske 17 %. Global patentsøknad PCT/SE01/02083 for fjerning av plakk og tannsten. 100 % naturlig, inneholder ingen tilsetningsstoffer. Glutenfri og sukkerfri. Rik på naturlig jod. Godkänd av WHO (United Nations World Health Organization

 

 

 

http://www.oshundeservice.no/butikk/ind ... cts_id=311

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...