killakee Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 (edited) HEI HEI folk på kammeret !! Jeg er ny bruker her på kammeret , hvorfor vet ikke jeg .. jeg er og har vert over gjennomsnittet intresert i skyting. Jeg begynnte og skyte som liten med min fars brno arms mod 2 salong rifle.. men ettersom jeg var liten av vekst og rifla stor fant jeg ut "lure meg" att en baufil hadde jeg brukt mye før ... dere vet sikkert hvor jeg skal hen... joda som liten kappa jeg løp og stokk så rifla passa en liten fyr som jeg var ...note to self : DUST men så kommer det jeg håper dere kan hjelpe med ... jeg vil fikse den igjen men jeg finner ingen som har orginalt løp til denne, eventuelt tynge løp ettersom jeg vil skyte på lang avstand på blink.. og når det gjeldet stokken vil jeg gjerne ha noe litt orginalt men godt og skyte med... og hva er eventuelt pris for sånn.. ps. ble tipset på og krone og gjenge løpet og putte på lyddemper .. hmm god ide.. men må mann ikke søke om lov til det ? håper virkelig på snarlig svar så jeg kan slippe og gremmes for min "gode" ide som liten.. takker masse for snarlig svar .. hilsen kjell Edited September 3, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OIH Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Hvis løpet ikke er kortere enn 40cm, så få en børsemaker til å krone det og sette på en demper, med demperen så vil du få tilbake balansen børsa hadde med det lengre løpet. Det er ikke økonomi i å montere nytt løp i den kassa, koster fort mer enn en ny børse. Gjenging, kroning og en billig demper burde koste deg ca kr 1.000,- hvis jaktdepotet fortsatt selger Parker Hale-dempere. Stokk er litt vanskeligere, men mulig de kan hjelpe deg på Winge våpen, de har ihvertfall Brno/CZ-salonger i utvalget sitt. - Øivind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
killakee Posted September 3, 2009 Author Share Posted September 3, 2009 takker masse .. det hjalp meg litt på vei ... blir nok og lage egen stokk tenker jeg har treværk igjen fra min bestefar sov var våpensmed kansje det hadde vert prosjekt og begynne på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OIH Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Hvis du har våpenkort på rifla, så kan du montere lyddemper uten noe om og men. Foreslår også at du heller oppretter et nytt svar heller enn å editere det første innlegget ditt, slik at tråden har verdi for andre også. Ellers vil svar og spørsmål ikke stemme overens etterhvert. Hvis du ikke har våpenkort på rifla foreslår jeg at du skaffer det. Ellers så er det mange som har mer eller mindre ødelagte originalstokker som de skjøter, legger trevirke på kolbekammen for at stokken skal passe bedre til kikkert etc. Deretter males stokken enten ensfarget eller i diverse kamulflasjevarianter. - Øivind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts