Jump to content

Levetid på aludemper?


stalks

Recommended Posts

Skulle få en SAI Compact for 6,5én min, men har istedet fått en Compact Light (tilbakemelding fra leverandøren var at de ikke hadde Compact på lager). Forskjellen er at på "Compact" er alt i stål, mens i Light-utgaven er baflene i aluminium, pluss at vektforskjellen er 100 g.

Nå har det jo vært skrevet side opp og side ned om lyddempere i alt av jakt- og våpenblader som blir utgitt det siste året, og det går igjen at aluminium ikke lever like lenge som stål (logisk nok). Men hva er levetiden på en slik med aluminiumsbafler?

Ga børsemakeren "grønt lys" - ønsker jo å ha børsa klar til sesongstarten (ventet i nesten en måned allerede), men ståltankene sitter enda i hodet :roll:

 

Noen som kjenner til flere forhandlere som holder SAI-dempere enn Landrø?

Link to comment
Share on other sites

Hadde lagt penga i en br refleks i stede. Hade en sai standa på 6,5 den er tung men demper ok. kjøpte en br T10 ,den demper bedere og veier 150gr mindre en sai demperen. Kjøpte den til 3006 men med samme gjenger som på 6,5 og den er stille nå. Vet ikke hva du skal bruke den til men 150gr det kjenes på løpsenden...

 

Dette er min menig og erfaring.

 

Aluminium er vel synlig skamfert etter 2000 til 3000 skudd litt etter hvordan ladning du skyter med vis du skytter med ladninger der krutte brenner opp før demperen holder den lengre, men vanlig jakt bruk har du demper lenge.

demperen vill nok dempe men dårligere etter vert og skamfert mener jeg at baflene blir det synlig ovalt hull. men jeg er ikke 100% sikker på dette men rett meg vis jeg tar feil.. Dette er intrykke jeg sitter igjen med.

 

Tror det kun er landrø som tar inn disse nå, vet jaktdepotet hadde dem å så hør med dem. Har du mulighet kjøp br refleks T8. et bedre valg av stål demper i vert fall synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...