Jump to content

Ammo til kaliber 20


dani_el

Recommended Posts

Kent tungsten ammo får du i 30gram med 5 og 6er haggel. Dette er super ammo. Ellers har jeg hatt god erfaring med Eley Gran Pirx og VIP for litt tyngere ladninger 28gram og ikke 26.

 

Prøv deg med skuddbilder og bruk den sog gir best skuddbildet til småvilt(rype) Og tunge alternativer men fortsatt ok skuddbilder til større vilt.

Link to comment
Share on other sites

Eley Grand Prix. Ca 350 for 25stk.

Eley VIP ca 420kr for 25stk.

Kent Ca 600kr for 25 pakning. Dyre skudd men mitt første valg til skogsjakt.

 

Har du 76mm kammer har du også Eley magnum som er gode skudd. Pris ca 450-500kr for 25stk. De får med BB til 6er haggel og bør dekke alt av hagle jakt med kaliber 20 :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Låner tråden litt, da også dette dreier seg om ammo i cal 20.

 

Er på utkikk etter Tungsten ammo, helst BB evt nr2. De siste årene har skudd på vinterpelset rådyr med Bismuth ikke akkurat overbevist om at dette er rette valg. Går fint tidlig i sesongen, men utpå mot jul har jeg faktisk skutt killing på ca 10 m avstand uten å få skikkelig gjennomtrenging av mer enn to-tre hagl :shock: Vet at Kent har, men såvidt jeg har bragt på det rene blir den ikke importert. Noen andre tilsvarende alternativer??

Link to comment
Share on other sites

Hmm det var da rart da det står at de er laget av Tungstein, jern og kobber ifølge produsenten :mrgreen:

 

Men det er ikke sikkert de vet hva de lager selv :wink:

 

Men er det tungsten Matrix du mener er det noe annet. Blir det i det heletatt laget i så store haggel som BB i kal 20? Vet det får i kal 12 men ikke til 20? Skulle du finne det så sifra da men jeg har ikke sett det.

Link to comment
Share on other sites

Ser at jeg bomma på Wingmaster HD, som står oppført med "Tungsten-Bronze-Iron" på Remingtons nettsider.

Remington HS, hvor finner du den? Har leita gjennom nettsidene deres uten å se den. Om det er HeviShot du mener, så er vel den gått ut av produksjon?

 

Har sett annonse med Tungsten-Matrix BB cal 20, men husker bare ikke hvor. Undres på om det kunne være i Danmark og mener det var Kent ammo. Forsøkte en e-post til Alms for en tid siden (som jeg mener har importen av Kent), men svaret har uteblitt.

 

Min halvgamle kombi med cal 20 i hagleløpet har ikke godt av alle disse nymotenes "high speed - hard hitting - long range" ammunisjonstypene, eller hva de nå kalles. God gammel blyammo derimot, er hun veldig begeistret for. Har et berettiget/uberettiget (stryk det som ikke passer) håp om å finne føde for henne mange år framover også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...