Jump to content

Hunden sleiker på såret!


Big Stone

Recommended Posts

Hei, jeg har en støver på 2 år.

Han har et problem som virkelig irriterer. Det er ikke det at han lett får sår, problemet er bare at når han først får et lite sår, så sleiker han på det som besatt! Jeg har latt ham bruke skjerm, men innemellom får han den av seg og da sleiker han plutselig såret så det blir mye verre enn det opprinnelig var. Jeg har vært hos veterinær å fått salve som skal minske kløe, men den hjelper ikke!

 

Jeg fikk dessuten et tips fra en annen hundeeier, nemmelig å smøre mentelatum på såret. Denne kremen skulle lukte såpass sterkt at hunden ikke ville sleike. Problemet var bare at etter jeg hadde smørt såret godt inn, så var det første han gjorde å sleike restene av mentelatumet av fingrene min.

 

Det er utrolig slitsomt å ha en så stor hund som går med skjerm over lengre tid, derfor håper jeg noen har et tips om hva som kan brukes på såret...

Link to comment
Share on other sites

Big Stone skrev:

Det er utrolig slitsomt å ha en så stor hund som går med skjerm over lengre tid, derfor håper jeg noen har et tips om hva som kan brukes på såret...

 

Dersom hunden har grunndressuren og du har lederskapet i orden trenger du ingen verdens ting på det såret. Gi et NEI når den slikker og ros umiddelbart når den slutter. Klarer du å følge dette opp konsekvent en dag eller 2 så vil høyst sannsynlig problemet være løst. Slik sårslikking er mer en uvane enn et behov hunden har.

Link to comment
Share on other sites

Jeg takker for mange nyttige svar :) men har vel etter hvert kommet fram til at det eneste som nytter er munnkurv!

 

 

Dersom hunden har grunndressuren og du har lederskapet i orden trenger du ingen verdens ting på det såret. Gi et NEI når den slikker og ros umiddelbart når den slutter. Klarer du å følge dette opp konsekvent en dag eller 2 så vil høyst sannsynlig problemet være løst. Slik sårslikking er mer en uvane enn et behov hunden har.

 

 

Jeg skulle gjerne sett deg i action med din hund guttapåskauen. Om du har bryti ned bikkja di såpass at det holder å si nei noen ganger, så gjør den det aldri igjen! Tror jeg ingenting på!!! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg takker for mange nyttige svar :) men har vel etter hvert kommet fram til at det eneste som nytter er munnkurv!

 

 

Dersom hunden har grunndressuren og du har lederskapet i orden trenger du ingen verdens ting på det såret. Gi et NEI når den slikker og ros umiddelbart når den slutter. Klarer du å følge dette opp konsekvent en dag eller 2 så vil høyst sannsynlig problemet være løst. Slik sårslikking er mer en uvane enn et behov hunden har.

 

 

Jeg skulle gjerne sett deg i action med din hund guttapåskauen. Om du har bryti ned bikkja di såpass at det holder å si nei noen ganger, så gjør den det aldri igjen! Tror jeg ingenting på!!! :lol:

 

Er ikke du "leader of the pack"? Som Guttapåskauen sier, funker nok det. I hvertfall så lenge du er i nærheten. 8)

Link to comment
Share on other sites

Ja, nettopp, så lenge jeg er i nærheten sleiker han absolutt ikke på såret sitt, men i løpet av de 10 timene jeg er på jobb så klarer han ikke å holde seg! Vil ikke påstå at han er udressert. Han kommer når jeg roper, går pent når jeg sier "gå fot" og sitter på komandoen "sitt". Jeg er nå også ganske sikker på at han anser meg som lederen, selv om jeg ikke har sett samtlige episoder av "hundehviskeren" :mrgreen:

 

Jeg har også en pointer, han er myk nok til å overholde alt jeg sier, men man kan ikke sammenligne mentaliteten til disse to hundene!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...