Jump to content

Borre opp Sauer og Suhl sideligger?


Øyvind84

Recommended Posts

Har en gammel hagle: en sauer og suhl sideligger som jeg ønsker å bruke. Fin hagle, men treffer ikke en dritt annet en døde blekkbokser med den da den har full og 3/4 trangboring....

 

Mitt spm. er som følger: Mulig å borre den opp til feks. open og 1/2 trangboring??

 

Hvem kan ordne dette til en brukbar penge??

 

Åpen for innspill...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vurderte å gjøre det samme med min Sauer-Suhl 16/70,(full-1/2) men etter en del testskyting på papp fant jeg ut at svermen ikke er for trang likevel. 50-70cm sverm på ca.25m. Varierte litt med forskjellig ammo, og nesten ikke synelig forskjell på full og 1/2.

 

Eley Alphamax 32g #4 og Kent T-M 30g us#5 gav stor og jevn sverm. Noe trangere var Eley GP 26.5g #6

Så prøv litt forskjellig ammo, så kansje du slipper å borre opp.

Link to comment
Share on other sites

Vurderte å gjøre det samme med min Sauer-Suhl 16/70,(full-1/2) men etter en del testskyting på papp fant jeg ut at svermen ikke er for trang likevel. 50-70cm sverm på ca.25m. Varierte litt med forskjellig ammo, og nesten ikke synelig forskjell på full og 1/2.

 

Eley Alphamax 32g #4 og Kent T-M 30g us#5 gav stor og jevn sverm. Noe trangere var Eley GP 26.5g #6

Så prøv litt forskjellig ammo, så kansje du slipper å borre opp.

 

Takk for svar...

 

Will do.. Som sagt treffer jeg fint lite med hagla annet enn stillestående ting. Prøvd med tinsink patroner: clever mirage 32gr 2,75mm, gav ca 20 cm (full) og 30 cm (3/4) på 30 m. Det må vel være for trangt for den patronen ihvertfall...

 

Hva er optimalt?? (Vet det er mange faktorer jeg ikke tar med her, men duejakt er det hagla er tenkt brukt til..)

 

Prøver noen flere patroner og tar kontakt med en børsemaker asap jeg da for å forhøre meg mer. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...