Jump to content

Rengjøring av revolver tønne??


Sir.Robin

Recommended Posts

Jeg har blåst av hele 50 skudd med min splitter nye 686 og tønna er nå kølsvart på fronten. Er slike svarte ringer etter løpet rndt vært kammer.

 

Har førsøkt å gjøre rent med Hoppes Elite og Nitro solvent, men no luck.

 

Hva skal jeg gjøre?? Jeg vil ha den REN og BLANK igjen :cry:

Link to comment
Share on other sites

Få tak i en duk fra Kleen Bore som heter "Lead Away". Med denne så polerer du vekk de svarte ringene. Men obs. obs. bruk den IKKE på blånerte overflater da den over tid vist nok fjerner blåneringen, men det er jo det ikke på en 686 8)

Link to comment
Share on other sites

eller du kan rett og slett bruke en slik gryteklut/svamp i plast med ru flate som jeg bruker :wink: . Værre er det ikke. jeg bruker også en fin fin oljefilm forran slik at kruttet ikke fester seg så godt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk begge to :)

 

Åssen gryteklut er det du mener?

slike du får kjøpt i pakker på 5 med forskjellige farger. Dem har en ru Vanligvis grønn overflate på den ene siden. Ser ut som svamper. De man vasker skitne gryter med :D

Link to comment
Share on other sites

Høh!! Sånne har jeg jo :D

Så bruker du den ru flaten du må no gnikke litt men det går vekk, bruker du litt våpenolje i tillegg så forsvinner det fortere.Tørk av med pappir.

Så har du på en liten oljedæsj når du er ferdig(veldig lite ikke mye)Funker fett som bare det 8)

Link to comment
Share on other sites

"Lead Away" kan du også bruke inne i kammer og løp for å polere så ting og tang ikke setter seg fast også. Og hvis du vil gjøre revolveren riktig blank utvendig (også foran tønnen) kan du polere med Autosol som fåes kjøpt i de fleste bilutstyrforetninger, gir et godt resultat og gjør våpenet lettere å rengjøre. :wink:

Link to comment
Share on other sites

:wink: Eller la være å skyte med den! Eventuelt sette den inn med klarlakk.. (Mine 686'ere er like svarte forran som min mod 27...)

Øyyh.. 27`n din er sikkert like svart foran som bak (akkurat som min, eller helst foran 8) ) men karen vil jo ha en blank revolver :P:P

Link to comment
Share on other sites

Fikk en anbefaling av selger (har liten tilit til selgere, dem vet stort sett nada) på ei våpensjappe å kjøpe teflonholdig olje. Husker ikke navnet, men det var et slikt vidunderprodukt da. Rengjør, smører og beskytter. Et kinderegg!!

 

Poenget var at du skulle spraye ned hele våpenet utvendig og innvendig og la det stå i et døgn før du tørket av restene. Dette skulle gjøre det mye lettere å rengjøre neste gang.

 

Noen som vet? Prisen var 250,- og jeg har allerede svidd av noen hundrelapper på produkter som ikke holder det selgeren lover. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøper det på Claes Ohlsson. Har brukt der i årevis på min 686 så det skader helt sikkert ikke rustfritt stål. Det blir veldig mye blankerene enn før så det det ser helt høyglanspolert ut. Da det er noe slipemiddel i det ville jeg ikke brukt det på blånerte våpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...