Jump to content

Burunderlag


jaktlykke

Recommended Posts

Jeg ergrer meg grønn over at jeg ikke får tak i et skikkelig underlag (matte/madrass whatever) til å ha i buret til bikkja. Joda - jeg har sakta handla meg fattig på ting som skal være både skisikkert og vaskbart - men det funker jo ikke!

 

Saken er at bikkja sklir underlaget vekk og blir sittende rett på metallplata i buret og underlaget er brått blitt til en vegg som reiser seg i front. Det går maks 5 minutter og så er den såkalt "skisikre" madrassen til 300 kroner et irritasjonsmoment.

Stakkars bikkja når vi kjørte hjem fra Hamar sist helg - 60 mil rett på metallplata var ikke særlig morsomt eller behagelig.

 

Vet noen om et godt alternativ for oss? Jeg trenger et underlag som holder seg på plass og som det går an å vaske. At det ikke koster skjorta er også en vesentlig sak.

Link to comment
Share on other sites

Du Pilla......

 

Vi kan gjøre dette helt enkelt.....

 

Jeg stikker innom Ikea.... Kjøper en passende bit....... Du gir meg målene, og jeg klipper ut en passende bit og sender i posten til deg :wink:

 

Trenger en lik selv, i buret til Bella....Så da slår vi "to fluer i en smekk"8)

Link to comment
Share on other sites

Hva slags bur har du?

 

Jeg har sånne vanlige nettingbur(sammenleggbare) i standard størrelser.

 

På Felleskjøpet har dem HellyHansen-matter (universalmatte, heter dem)... Jeg har det i burene mine og ikke hatt noe problemer, de ligger fast, til og med til veslefrøkna som helst vil ligge i sofan! ;P Legger et fleeceteppe ell to oppå, så hvis dem vil "grave" ligg og lage seg ei boso får dem fint til det (samtidig som matta ikke blir kald å ligge på...)

Like fin å bruke ute som inne, gummiert, så bare å spyle og tørke.

Link to comment
Share on other sites

På Felleskjøpet har dem HellyHansen-matter (universalmatte, heter dem. Like fin å bruke ute som inne, gummiert, så bare å spyle og tørke.

 

Og ikkje minst slitesterke, hadde ei slik i buret til beagle`n i 5 år og den var like fin, blir nå brukt til min KLM. :D

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg har en umulig bikkje..? For han sklir rundt i buret som bare det. Bunnen i dette buret er glatt - til forskjell for det gamle jeg hadde med riller i. Har det noe å si da?

 

På Hamar kjøpte jeg en hundepute lignende dette

jegerenshundesern.jpg

og det fungerte ca. 3 sek. Da lå hele greie i et hjørne. Og det er såkalt antiskli under madrassen... Den passer perfekt i buret men likevel så funker det ikke.

 

Det jeg har i bunn nå er et vanlig liggeunderlag for oss tobeinte og som jeg har klippa til slik at det passer i buret. Oppå der har jeg et pledd (som forsvinner ut i periferien etterhvert som jeg kjører).

 

Men jeg skal kjøpe inn antiskli fra teppebutikk og gjøre et forsøk til med noe annet. Har dere prøvd produktene fra Gresshoppa?

Hundemadrass.jpgTo%20madrasser-300.jpg

 

Disse ser ut for å være stivere i kanten slik at det ikke er mulig å krølle seg.

Link to comment
Share on other sites

Hei, prøv å få tak i slike matter som ligger på innsiden av de fleste butikker og kontotbygg. Disse er av tjukk gummi med tøy på og har en fabelaktig evne til å suge til seg fuktighet og skitt.

Jeg tok kontakt med ett ISS vaskeri og spurte etter matter som var tatt ut av bruk og fikk en hel haug. Bare å skjære dem i ønsket størrelse og de ligger på sin plass i buret. Ikke klarer bikkjene å bite dem i stykker heller og de kan fint vaskes i maskin på 60 grader.

Link to comment
Share on other sites

Åssen får'n til detta a??

 

NEG'n min graver før han legger seg ned, men har aldri klart å lette opp matta, selv uten pledd oppå. Keira har prøvd det meste for å komme ut av buret, men matta er like hel og ligger på plass...

Bilde hvis du lurer...

3555-300x300.jpg

 

Jeg er litt mer HALLELUJA FK!

Link to comment
Share on other sites

Du vet - rasen er en notorisk graver. Muldvarpjeger i sitt forrige liv. Jeg har funnet nedgravde skalker bak putene i sofaen og halvråtne hjortebein i bokhylla.... så han musker på bak i der til alle tider.

 

Skalk i bokhylla

 

...Det var den sofaen ja

 

Som dere ser:

Jeg trenger noe solid og stivt men som samtidig er behagelig (ikke få assosiasjoner nå folkens 8) ).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har funnet en løsning som fungerer heldigvis.

 

Jeg var innom FK-butikken og så på disse universalmattene fra Helly Hansen. De så jo supre ut - det var bare det at de ikke passer til mitt bur. Og jeg gidder ikke kjøpe nytt bur...

 

Så jeg dro til Interiørland og kjøpte en teppebit skåret etter mål til buret. Det er stivt nok til at det ikke sklir rundt og mykt å ligge på. Dessuten virker det som antiskli dersom jeg nå legger et pledd oppå. Det kosta bare 98,- og gjør god nytte for seg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...