Jump to content

sauer 202 løp


hunter boy

Recommended Posts

Danskeløp ja. Prøv Våpensmia eller Jakt & Friluft.

 

 

Jeg har lige købt en Schultz & Larsen (S&L) pibe til min Sauer 202 (medium kaliber) hos Hatting i Harlev (Jylland). Det var en 9.3x62 der blev kamret om til 9.3x66 (Sako). det kostede 5500 DKR alt inclusive :D

http://www.ahlarsen.dk/profil.html

 

Han har også Standard S&L piber og selvfølgelig Sauer's piber.

 

Der ligger priserne omkring 4000 DKR.

 

Hilsen

Ivan

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 3 years later...

Låner denne tråden litt.

Skal anskaffe et løp i jaktmatch-profil (6.5x55 17/18mm 600/620mm) og da blir det litt interessant når våpensmia leverer løp til halve prisen av originalt sauerløp. Har lest noen tråder om temaet og ser at det hevdes at SL/VS løpene er fullt på høyde med sauerløpene på presisjon og levetid, og at det er mest på det estetiske det skiller. Nå er min sauer med vanlig blånert låskasse så blånerte SL/VS kan kanskje matche like bra som illaflon-coatede sauerløp?

Hovedspørsmålet mitt blir om det blir en slags "drittsamler-spalte" i forkant av låskassen med VS-løp? (Det sies at STR-låskassa er litt lenger enn 202-kassa og at STR-løp går rett i en 202, mens 202-løp må en dreie litt av for at de skal passe i en STR.Da må det vel bli en slik spalte om løpet skal passe både STR og 202? Alternativet er vel at VS lager pipa bare for 202?)

Link to comment
Share on other sites

Bump

Noen som vet om våpensmia tilpasser løpene sine for 202, eller om det blir uforandret STR-innfesting og da evt med en spalte i forkant av låskassa? Hvor stor er i så fall denne spalten? (Eller enda bedre: har noen et bilde av en 202 med VS-løp i?)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...