Jump to content

Ettersøkskurs i Møre og Romsdal


storm

Recommended Posts

Er på utkikk etter et ettersøkskurs i Møre og Romsdal. Noen her inne som veit om et kurs på seinsommeren eller til høsten :?:

 

Jeg har vert i kontakt med innstruktør Magne Klokseth og de (NSHK) trenger fem eller flere påmeldte hunder før de arrangerer et kurs. De annonserte et kurs på Ørskogfjellet tidligere i år, men grunnet laber påmelding ble kurset avlyst.

Til nå er vi to, kansje tre hunder som har meldt innteresse. Om noen her inne synst dette var inntresant så si ifra enten med en post her eller på PM...

Link to comment
Share on other sites

Har lekt litt med tanken på å få min egen "hund" godkjent til ettersøk, men vet ikke helt om Balder egner seg til oppgaven (Rottis). Han er glad i å finne ting, og bruker nesa godt, men så var det størrelsen da...

Kunne tenkt meg flere aktiviteter å gjøre i lag med hunden, dette er kjekt for både eier og hund, og da har jeg tenkt at ettersøk kunne ha vært noe som Balder kunne ha trivdes med.

 

Men, jeg vet desverre ikke om noe kurs for øyeblikket, skal si i fra hvis noe info kommer rekende...

Bor selv i Haram, Tennfjord...

Link to comment
Share on other sites

Trenger navn på deg Kruttnisse og info om hunden din, gjerne på en PM.

Så skal jeg viderformidle det til Magne Klokseth.

 

Send info du også LeBoost, om du er inntresert i et kurs :wink:

 

Nærmere tidspunkt blir nok ikke bestemt før NSHK har 5 påmeldte...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har nå samlet sammen 7-8 inntreserte i et nybegynnerkurs i blodspor i Møre og Romsdal, og videreformidlet dette til styret i NSHK. Og nå har jeg fått svar fra styret med beskjed om at det blir vanskelig å gjennomføre et kurs i det inneverende år, da de er så godt som fullbooket ut August og i September begynner jakt og ettersøkssessong. De mener det er best å gjennomføre et kurs over nyttår, feks Mars 2010... Hva synest dere som har meldt interesse om dette?

Link to comment
Share on other sites

Det er nok sånnt som skjer . Synd at du ikke meldte deg på når nybegynnerkurset ble annonsert i mai (Det sto annonsert i fylkets 2 største aviser). Som du sikkert vet er dei fleste som driv med hund (jakthund) opptatt på den tida av året vi nå går inn i . Jeg tror ikke at du skal forvente at jegere/instruktører prioriterer å holde på med kursvirksomhet istedet for å drive jakt . Men kanskje du er heldig at det er noen her inne som kan holde kurs til dere i høst .

MEN dei fleste hundeklubber som driv kursvirksomhet ang. jakt gjør dette ferdig FØR jakta starter .

Link to comment
Share on other sites

"E det virkelig ikkje fleir som kunne tenkt seg ett kurs??"

 

Hva innebærer et slikt kurs?

 

Antar at de fleste som er interessert i et slikt kurs - har godkjent hund (kanskje flere) og erfaring vedr. ettersøk - da dette er for viderekommende?

Link to comment
Share on other sites

Det er et nybegynnerkurs i blodspor/ettersøk det er snakk om.

 

Veit jeg var seint ute på leting etter kurs, men spurte bare rundt om noen visste om, evnt skulle holde et slikt kurs. Fikk da svar fra Magne Klokseth påvegne av NSHK, at de måtte ha minst fem påmeldte før det ble kurs. Spurte så her på kammeret og rundt om kring, om det var flere som var inntresert i et slikt kurs. Fikk som sagt da svar fra 7-8 stykker, som jeg videreformidlet til Magne Klokseth/NSHK. Og fikk svar fra flere i styret i NSHK om at de var fullbooket ut august og september var uaktuelt da begynte jakt/ettersøkssessong. De foreslo da et kurs etter nyttår, ca Mars 2010. Helt greit det for min del, venter bare på svar fra resten av de som har meldt innteresse.

 

Helt enig i hva du sier Storvilt, har heller aldri forventa at noen skal prioritere kurs fremfor jakt...

 

Jeg for min del venter på NSHK eller noen andre arrangerer et nybegynnerkurs, da jeg ikke har tid eller kapasitet til å ta på meg ansvaret med å finne sted, kurslokale, overnatting for innstruktør, osv.

Men om noen andre skulle ville dette så si ifra, så skal jeg sette deg i kontakt med de enkeltpersoner som vil holde et kurs...

 

Skal sende mail til NJFF.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...