Jump to content

Pardini 22LR SPE


AW93

Recommended Posts

Her kommer du sikkert til å få en haug med svar, ikke pga at våpenet har mange kjente feil...men jeg tror og mener at pga at mange behandler sine våpen "likt" og da også vil få samme feil. Kort fortalt så snakker vi om pussing :-)

 

Det er veldig lett å pusse kammeret "blankt" slik at man tror det er rent, men det merker du hvis du tar en 22 patron og slipper den nedi. Da bør og skal du hære at den treffer kanten, stopper den før så må du pusse mer eller evnt sjekke ammoen din. En annen ting er lengden på ammoen, her bør man holde seg unna de som er litt lengre enn normalt er min erfaring. Selv kan jeg anbefale SK Standard Pluss, meget bra og presis og akkurat passe lengde. Men dessverre litt "fet" så man blir litt glatt på fingerne ved ladning.

 

Når det kommer til magasin (og det ikke er plass til 6 allerede) er dette noe som enkelt kan fikses selv med hjelp av en dremel eller du kan ta kontakt med Børselars.

 

Lykke til :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Hallo

 

Det var nok det jeg hadde mistanke til også - våpenpuss :P

Jeg har brukt CCI og de er nok et hårstrå lenger og mere fett/bly som legger seg i magasin/kammer.

 

Fikk 2 esker for litt siden av BJH med SK så jeg får nok pusse og prøve de.

 

Takk for tipsene :)

Link to comment
Share on other sites

Har brukt SK Standard og pluss i 15 år nå og er enig med Bromak i at dette er 1.klasses ammo.

(dog litt mye fettet)

 

Har aldri opplevd klikk på denne ammoen :D

 

Men, har opplevd at ammo som er noen år, irrer kula på siste ringen inn mot hylsa, med det resultat at patronene ikke kamrer og jeg får ikke avtrekk.

Selvfølgelig skjer dette kun på stevner :evil:

(han der faens Murphy dere vet.. :D )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...