Jump to content

Hylser 6mm ppc


Hans Torslett

Recommended Posts

Ser at Trond Alvestad har 6mm ppc hylser av merket silver state. Er disse brukbare til benkeskyting?

Om disse er brukbare til benkeskyting kan jeg ikke svare på - har ikke erfaring selv med 6mm ppc hylser av merket silver state. Jeg har selv kun brukt .220 Lapua hylser i alle år.

Men innen Br miljøet på internasjonalt nivå - etter min erfaring - uansett i verden du måtte befinne deg - så er det vel tilnærmet 100% som bruker .220 Russian hylser omformet til 6mmPPC.

Jeg går utfra at Silver State hylsene og eks. 6mmPPC hylser produsert av Norma - eller .220 Lapua hylsene for den del - alle må bearbeides - eks. freses hylsehals/hetteleie" tennhettehull etc - pluss Fire Forming. Dette pga av du har et såkalt "Tight Neck" kammer i dine løp som måler .262. Det som Lapuahylsene er berømt for innen miljøet er sin utrolige lange "Levetid" (ved normale ladninger vel og merke)

Dvs. at du er avhengig av og ha tilgang på verktøy for bearbeiding av hylsene uansett. Har du det?

Trenger du tips til hvilke type verktøy etv. du trenger så send meg en PM.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...