Jump to content

Lyddemper til 9MM BUL Cherokee


hoterhals

Recommended Posts

Er det noen som vet hvor dette kan anskaffes og evt hvordan regelverket er med lyddemper til pistol? Er det noen ekstra restriksjoner.

 

Jeg har det på 6,5 rifla og treningsskytingen er jo blitt som en drøm. Tenkte det ville bli likeså med pistolen.

 

Men ser ikke helt for meg hvordan dette gjøres på pistol, bytter man løp som er litt lengre med gjenger? Hvis man gjenger det som går i knt med sleiden vil jeg tro ting ikke passer?

Link to comment
Share on other sites

ingen ekstra restriksjoner, men du må i så fall enten søke og kjøpe lengre eventuelt ferdig gjenget løp, eller levere til børsemaker og få løpet byttet med et gjenget (du slipper søknad hvis du bytter ut løpet via. børsemaker)

 

Problemet er at så og si alle pistoler bruker en eller annen variasjon av Browning\Saive systemet med et løp som tipper i bakkant for og låse opp, og demperen kan i værste fall ødelegge sleide\ramme, i beste fall knekke løpet.

 

Du må også ha en spesiell type demper med en rekylforsterker e.l. som sørger for at det blir futt nok til og drive sleiden hvis du ikke skal ha ett manuelt våpen.

 

Kort sagt, demper på pistol er hverken praktisk eller økonomisk, men 'tøft' og 'kjekt å ha' hvis du har kronene til overs og legge ut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...